Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Program ekonomisk rapportering

Program för ekonomisk rapportering automatiserar uppgiften att rapportera en organisations ekonomiska resultat, status och transaktioner. Applikationer för ekonomisk rapportering hjälper organisationer att kontrollera och öka driftseffektiviteten. Dessa lösningar ger möjlighet att samla in, översätta och konsolidera data från olika system och geografiska platser. Använd Capterra för att hitta rätt system för ekonomisk rapportering för ditt företag i Sverige. Program för ekonomisk rapportering är kopplade till bokföringsprogram, budgetprogram, Projekthanteringsprogram och efterlevnadsprogram.

Sverige Visa lokala produkter

44 resultat

B2B-lösning för betalningshantering som automatiserar hela processen i samband med betalning av leverantörer och samarbetspartner. Lär dig mer om Tipalti
Tipalti erbjuder en av världens kraftfullaste lösningar för massbetalningshantering och automatiserar hela processen för betalningar till globala leverantörer och samarbetspartner. Tipalti tillhandahåller ett molnsystem som inkluderar vit-etiketterad onboarding av leverantörer, insamling och validering av W9/W8-skatteformulär, betalningsmetod och valutaval, global överföring, tidiga betalningar, meddelanden om betalningsstatus, betalningsavstämning, 1099/1042-S-förberedelserapporter för skatteregistrering och ERP-integration. Lär dig mer om Tipalti

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Med NetSuite's ekonomiska rapporter får du en heltäckande bild av verksamheten och kan ta fram korrekta resultatrapporter. Lär dig mer om NetSuite
NetSuite:s ekonomiska rapportering ger ekonomi- och redovisningsteamen kraftfulla verktyg för att visualisera och analysera data. Spara tid med fördefinierade ekonomiska rapporter som är enkla att anpassa för att markera specifika resultat. Utveckla anpassade rapporter med flera versioner med rätt utformning för varje målgrupp. Kombinera ekonomiska, statistiska och verksamhetsmässiga data med flerdimensionella analyser för att få nya insikter i resultaten. Lär dig mer om NetSuite

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Primetric omvandlar dina arbetsjournaler till tillförlitliga data om utnyttjande och lönsamhet i ditt programvaruutvecklingsföretag. Lär dig mer om Primetric
RIKTAR SIG TILL FÖRETAG INOM PROGRAMVARUUTVECKLING OCH IT-TJÄNSTER. Primetric är en helhetslösning för chefer som vill få en bättre uppfattning om företagets tillstånd. Gör tillförlitliga mätningar och prognostisera medarbetarnas nyttjande och lönsamhet i alla projekt. Med rapporter och insikter i realtid som bygger på dina arbetsjournaler (som t.ex. kan vara integrerade med Jira eller ha inbyggd tidsuppföljning) kan du äntligen på ett och samma ställe kombinera uppgifter om arbetsbelastning och fördelning och se deras direkta inverkan på det ekonomiska resultatet. Lär dig mer om Primetric

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
En av de ledande redovisningsprogramvarorna för småföretag. Omedelbar åtkomst till kund-, leverantörs- och medarbetarinformation.
QuickBooks Enterprise (spara upp till 40 %) är en början till slut bokföringsprogramvara som kan växa tillsammans med din verksamhet. Det innehåller alla verktyg som din verksamhet behöver, men är ändå enkelt att använda. Du kan organisera din bokföring, hantera lagerhållning, följa upp försäljning och till och med sköta löneutbetalningar, men till en bråkdel av kostnaden. Med QuickBooks Enterprise sparar du tusentals dollar per år jämfört med liknande lösningar. Det är kraftfullt och flexibelt och finns också i versioner utformade för att passa dina specifika behov. Prova gratis idag. Lär dig mer om QuickBooks Desktop Enterprise

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
En enkel fakturerings- och redovisningslösning från 7,50 USD/månad (de första tre månaderna). Bli en av de 24 miljoner människor som redan har använt FreshBooks.
FreshBooks automatiserar dagliga bokföringsaktiviteter, nämligen skapande av fakturor, betalningsmottagning, utgiftsspårning, fakturerbar tidsuppföljning och finansiell rapportering. Prova gratis i 30 dagar, inget kreditkort krävs. Lär dig mer om FreshBooks

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Enkel, lättanvänd redovisningsprogramvara som hjälper dig att hantera din företagsekonomi på ett smart sätt!
Zoho Books genererar en omfattande lista över ekonomiska rapporter såsom resultatrapporter, kassaflödesrapporter, skattedeklarationer, balansräkning med mera. Lär dig mer om Zoho Books

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Upptäck SAP S/4HANA Cloud, ett komplett ERP-system med inbyggd AI och maskininlärning.
SAP S/4HANA Cloud är ett komplett system för företagsresursplanering (ERP, Enterprise Resource Planning) med inbyggd intelligent teknik som AI, maskininlärning och avancerad analys. Det hjälper företag att anta nya affärsmodeller, hantera snabba verksamhetsförändringar, organisera interna och externa resurser och utnyttja den prediktiva kraften i AI. Dra nytta av en tät, inbyggd integrering mellan processer, ett utvecklat branschdjup och en stabil minnesbaserad datamodell. Lär dig mer om SAP S/4HANA Cloud

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Öka kontrollen över dina små eller medelstora företag med SAP Business one - en programvara som är utformad för att växa med dig.
SAP Business One är utformad för alla dina små och medelstora företags behov. Applikationen erbjuder ett prisvärt sätt för att hantera hela din verksamhet, från redovisning och ekonomi, inköp, lager, försäljning, kundrelationer och projektledning till drift och personalfrågor. SAP Business One hjälper dig att effektivisera processer och få en bättre inblick i din verksamhet för att hjälpa till att driva lönsam tillväxt. Kostnaden för ditt företag kan beräknas redan idag. Lär dig mer om SAP Business One

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
A2X automatiserar e-handelsredovisningen för säljare på Amazon och Shopify-butiker i hela världen. Betrodd av ledande e-handelsrevisorer världen över.
A2X automatiserar e-handelsredovisningen för säljare på Amazon och Shopify-butiker i hela världen. Betrodd av ledande e-handelsrevisorer världen över. A2X är den saknade pusselbiten för att ansluta Xero och QuickBooks till dina e-handelskanaler. Den effektivisera ditt backoffice och frigöra möjligheter inom e-handelssektorn. Stäm alltid av. Noggrann avstämning är kärnan i A2X för att uppfylla professionella revisorers och bokförares stränga normer. Noggrannhet är av största vikt. Lär dig mer om A2X

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Programvara för finansiell rapportering som förser finansteam med information och visualisering för att fatta bättre beslut.
Förbättra rapporteringsprocessen så att du kan ägna mer tid åt att analysera data och mindre tid åt att manuellt sammanställa den och kontrollera om det finns några fel. Med dra och släpp-rapportbyggaren kan du skapa specialanpassade rapporter på bara några minuter och se ingående detaljer. Arbeta direkt i Office för att skapa finansrapporter och styrelseböcker med hjälp av de senaste uppgifterna som kan uppdateras på bara några sekunder. Äntligen kan du skapa rapporter som ger en tydlig bild med hjälp av data. En av ledarna i Gartners 2018 Magic Quadrant för molnbaserade FP&A-lösningar. Lär dig mer om Workday Adaptive Planning

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Ramp är lösningen för företagskort och utgiftshantering som hjälper medelstora företag att påskynda tillväxten och spendera mindre.
Ramp är lösningen för företagskort och utgiftshantering som hjälper medelstora företag att påskynda tillväxten utan att kompromissa med deras ekonomi. Ekonomiteamen sparar över fem dagar per månad och hundratusentals kronor efter bara tio minuters introduktion tack vare Ramps direktredovisningsintegreringar, automatisk kvittomatchning och avancerade besparingsinsikter. Kunderna får också tillbaka 1,5 % av alla utgifter. Ramp används av hundratals nöjda kunder i alla branscher. Lär dig mer om Ramp

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Board ger dig en självservicerapporteringsmiljö: Anpassa alla rapporter med hjälp av dra-och-släpp-mått och dimensioner för analys.
Board ger dig en modern självbetjäningsrapporteringsmiljö som låter användare anpassa alla rapporter med hjälp av dra-och-släpp-åtgärder och analysdimensioner. Board tillhandahåller ekonomiavdelningar med en banbrytande plattform för att driva finansiella rapporterings- och beslutsprocesser i hela organisationen, uppnå en företagsomfattande syn på företagets resultat och koppla samman finans, verksamhet och verksamhet i samma miljö. Lär dig mer om BOARD

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
En enkel ekonomisk instrumentpanel för ditt företag. Skapa smarta budgetar och säljmål och spåra gentemot planen. Synkar med QBO och Xero.
LivePlan förenklar affärsplanering, budgetering, prognostisering och prestandaspårning för små och nystartade företag. Sätt upp affärsmål, jämför resultaten med branschriktmärken och se alla dina nyckeltal i en lättanvänd instrumentpanel, så att du vet exakt vad som händer i verksamheten. Mindre än 20 USD/månad. Lär dig mer om LivePlan

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Förenkla, accelerera och effektivisera integreringen av din planeringsprocess i hela verksamheten med Jedox, programvara för prestandahantering och BI.
Med Jedox Enterprise Performance Management kan du effektivisera budgetering, planering och prognoser i hela organisationen. Förbättra datakvaliteten och analysen, halvera budgetcyklerna och påskynda rapporteringen med det moderna, intuitiva verktyget för ekonomi, försäljning och andra avdelningar. En ovanlig kombination av flexibla BI- och planeringsfunktioner, ett Excel-optimerat gränssnitt och en kraftfull modelleringsmotor gör det möjligt för icke-tekniska företagsanvändare att bygga sina egna appar. Lär dig mer om Jedox

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Lösning för hantering av finansiella resultat för små, medelstora och stora organisationer med expertis inom konsolidering och rapportering.
LucaNet är en programvara för hantering av finansiella resultat med expertis inom konsolidering av finansiella rapporter. Sedan 1999 har LucaNets integrerade lösning med inbyggd och färdiginstallerad funktionalitet hjälpt finanskontoren att nå sina affärsmål snabbare och fatta rätt strategiska beslut. LucaNet finns både i molnet och på plats för att erbjuda en skräddarsydd lösning som passar ditt företags storlek och preferenser. LucaNet har hjälpt över 3 000 kunder i fler än 50 länder. Lär dig mer om LucaNet

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Effektivisera finansiella avslutsprocesser och konsolidering och ta itu med komplexa globala redovisnings- och rapporteringskrav med OneStream XF.
OneStream XF är en moderniserad lösning för hantering av företagsprestanda som förenklar finansiell konsolidering och rapportering, planering, budgetering och prognostisering, analys och datakvalitet, allt med en enda enhetlig plattform. Få en helhetsbild över finansiella och operativa resultat med rapportering, analys, Microsoft Excel och kontorsintegrering, i systemet. Minska tidsåtgången och kostnaden och leverera korrekt information och nya analyser i rätt tid när verksamheten förändras. Lär dig mer om OneStream

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Float är en visuell, korrekt och intuitiv tilläggslösning som ger dig kassaflödesprognoser, budgetering och kassahantering för Xero, QBO och FreeAgent.
Float är ett prisbelönt verktyg för kassaflödesprognoser, kassaflödesbudgetering och kassaflödeshantering som endast kan användas med Xero, QuickBooks Online eller FreeAgent. Visa ditt kassaflöde dagligen, veckovis och månadsvis, få en scenarioplan med bara ett klick och förutse upp till 3 år framåt. Eftersom Float läser av belopp och förväntade datum på varje faktura får du detaljerade och genomförbara insikter i ditt kassaflöde som du sedan kan dela med din bank, investerare eller styrelse. Lär dig mer om Float Cash Flow

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Hantera hela din utgiftsprocess på ett ställe. Begär, betala och automatisera din redovisning av leverantörsreskontra med Airbase.
Airbase är den första allt i ett-plattformen för utgiftshantering som ger företag kontroll och insyn i varje spenderad krona. Den eliminerar det omständliga arbete som krävs för att hantera utgifter och gör det möjligt för ekonomichefer att vara strategiska samarbetspartner till verksamheten. Alla betalningsmetoder (fysiska kort, virtuella kort, automatiserat clearinghouse (automated clearing house, ACH), check) och integrering med deras redovisningssystem stöds så att merparten av den utgiftsrelaterade redovisningen kan automatiseras. Lär dig mer om Airbase

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
En molnbaserad lösning utformad för ekonomisk planering, analys och transaktioner.
Workday Financial Management är en molnbaserad lösning utformad för ekonomisk planering, analys och transaktioner. Genom att kombinera transaktioner, redovisning och analys och alltid utföra revisioner i ett system ger Workday beslutsfattare möjligheten att i realtid och på språng få ekonomisk och affärsmässig insikt som de kan agera på och planera för vad som kommer härnäst. Lär dig mer om Workday Financial Management

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Molnbaserad programvara för leasingredovisning och -administration. Lätt att använda, lätt att installera, lätt att rapportera.
Visual Lease är en av de ledande programvarorna för leasingredovisning och -hantering och är utformad för att förenkla efterlevnaden av ASC 842, IFRS 16 och GASB 87. Visual Lease:s kraftfulla plattform har skapats med många års inbäddad kunskap från ledande leasingexperter och auktoriserade revisorer och stöder alla typer av leasingportföljer oavsett storlek. Visual Lease inriktar sig på att tillhandahålla en förstklassig kundupplevelse och erbjuder intern implementering, abstraktion av leasingavtal, datainmatning, utbildning och support. Lär dig mer om Visual Lease

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Yokoy automatiserar företagets kostnads- och kreditkortsprocesser. Kontrollera endast specialfall manuellt, vår AI gör resten.
Yokoy är den allt-i-ett-lösning för hantering av utgifter som du letat efter! Med hjälp av artificiell intelligens automatiserar Yokoy utgiftshantering för medelstora och stora företag. Utgiftshantering, fakturahantering, smarta företagskort och prenumerationshantering kombineras i en enda intuitiv plattform. Dina fördelar: - spara tid - spara pengar - återkräva moms automatiskt - förebyggande av bedrägerier - Fullständig automatisering, inte bara digitalisering - Individualiserade, företagsspecifika processflöden - Integrerat i ditt befintliga systemlandskap Lär dig mer om Yokoy

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Stäng dina böcker snabbare genom att ge användarna möjlighet att skapa sina egna rapporter som de kan uppdatera och fördjupa sig i detaljerna för att hitta och åtgärda problem.
Anslut din ERP till Microsoft Excel i realtid och undvik manuella datadumpar och uppdateringar för att upptäcka vad som verkligen händer i din organisation. Skapa och uppdatera alla ekonomiska eller operativa rapporter du behöver med ett verktyg som låter dig blanda GL och icke-GL-data från flera källor. Gå igenom allt från sammanfattningsnivå till tidskrifter, saldon och underordnade böcker för att snabbt hitta och åtgärda avstämningsproblem. Lär dig mer om Spreadsheet Server

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Nästa generations verktyg för PSA. Komplett paket för automation av professionella tjänster för programvaru- och tjänsteföretag.
HarmonyPSA stöder hela företagets livscykel, från leadgenerering till kontraktsförnyelse. Programvaran är specifikt utformad och byggd för programvaru- och tjänsteföretag och automatiserar affärsfunktioner på en enda plattform som är tillgänglig från molnet på alla enheter. Lär dig mer om CloudBlue PSA

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Mercur Business Control ger en god insikt i resultathanteringen. Mer tid för att driva på verksamheten, mindre tid på att samla in siffror
Mercur Business Control hjälper företag att hantera sina ekonomiska och operativa resultat genom samverkande och intuitiva lösningar för att hantera komplexiteten i planering, budgetering, prognostisering, rapportering och analys. Mercur Business Control används av hundratals företag runt om i världen för att spara tid vid insamling och rapportering 'av resultat' och för att kunna lägga mer tid på analys och på att driva på verksamheten. Lär dig mer om Mercur Business Control

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys
Molnsystem för företag som erbjuder yrkesmässiga tjänster. Omfattar företagets ekonomi, personal och dokument. Samarbeta när som helst och var som helst.
Teamogy är ett omfattande molnsystem för företag som erbjuder yrkesmässiga tjänster. Täcker alla steg från första kontakt med kunden, budgetering, projektledning till kapacitetsplanering och tidsrapportering, tredjepartskostnader och kundfakturering. Teamogy för samman interna team och stödjer samarbete och kommunikation inom företaget. Det låter ditt team arbeta när som helst och var som helst. Lär dig mer om Teamogy

Funktioner

  • "Vad händer om" -scenarier
  • Hantering av kontanter
  • Budget / Prognoser
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Data Import/Export
  • Anpassningsbara rapporter
  • Bankavstämning
  • Finanshantering
  • Fakturering
  • Kostnadsspårning
  • Rapportering och analys