I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Schemaläggningsprogram

Schemaläggningsprogram för sjukhus och vårdinrättningar underlättar schemaläggning av patienter, personal och anläggningar för vårdsektorn. Dessa applikationer automatiserar ett stort antal affärsprocessfunktioner för olika vårdinrättningar. Läkare och administratörer använder schemaläggningssystem för att hantera sina besökskalendrar, schemalägga personal, hantera patientjournaler samt fakturera. Använd Capterra för att hitta en lösning för schemaläggning online som fungerar för ditt företag i Sverige. Schemaläggningsprogram i vården är kopplade till verktyg för patientregister, programvara för vårdstyrning, laboratoriesystem, program för medicinsk fakturering och medicinsk programvara för privatläkare.

16 resultat
Programvara för medicinsk schemaläggning med påminnelser för alla medicinska kliniker. Låt dina kunder boka själva på internet. Inkluderar gratisversion. Lär dig mer om SimplyBook.me
SimplyBook.me erbjuder en heltäckande programvara för medicinsk schemaläggning som får dig att se professionell ut och ger dig allt du behöver. Du får en fullt fungerande webbplats där du kan presentera din medicinska klinik och börja acceptera besök, skicka påminnelser, sälja produkter och olika tilläggstjänster. Lösningen gör det möjligt för dig att ställa frågor till dina kunder vid bokningen, erbjuder SOAP och uppfyller HIPAA. Gå till SimplyBook.me för att se hur lösningen är skräddarsydd för den medicinska sektorn. Lär dig mer om SimplyBook.me

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
Automatisera dina patientbokningar, avbokningar, påminnelser och betalningar med hjälp av en mycket behaglig programvara för webbaserad schemaläggning.
Spara tid och se till att din medicinska praktik är välorganiserad med Acuitys HIPAA-kompatibla självbetjäningslösning för schemaläggning. Så fort en patient har bokat en tid utför Acuity patientintag, skickar specialanpassade bekräftelser med ditt namn, skickar påminnelser med SMS och e-post, lagrar patientuppgifter, låter folk boka om sin egen tid grundat på din tillgänglighet och hanterar betalningar och markerar patienter som incheckade. Med Acuity fungerar din vardag smidigare. Det enda du måste ordna på egen hand är att inte komma för sent. Lär dig mer om Acuity Scheduling

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
Använd Vagaros programvara och appar för sjukvården för att få bokningar, behandla betalningar, skicka påminnelser och marknadsföra ditt företag. Från 25 USD/mån
Använd den HIPAA-kompatibla bokningsprogramvaran för sjukvården för att administrera ditt företag och få det att växa. Anpassa ditt schema och få åtkomst till din kalender på valfri enhet. Boka om med ett enkelt dra och släpp-gränssnitt. Öka produktiviteten med onlinebokningar, integrerad betalningshantering, marknadsföringsverktyg med mer. Enkel hantering av avtalade tider och personliga hälsouppgifter (personal health information, PHI). Automatisera ansvarsfriskrivningar och SOAP-anteckningar. Vagaros affärsapp är den mest nedladdade/recenserade Apple- och Android-appen. Prissättningen börjar vid 25 USD/månad, en månad gratis provperiod. Lär dig mer om Vagaro

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
Programvara för medicinsk schemaläggning med verktyg för HIPAA. Låt patienterna boka tid på din klinik online. Minska uteblivanden med 90 %. Gå med idag.
10to8:s programvara för medicinsk schemaläggning är betrodd av kliniker och sjukvårdspersonal i hela världen. Låt patienterna boka och hantera sina egna tider online samtidigt som du har kontroll över din kalender. Dra ner på administrationen och uteblivanden med upp till 90 % med intelligenta SMS-, e-post- och röstpåminnelser. Dra nytta av verktygen för Lagen om rätt till sjukförsäkring och ersättning (health insurance portability and accountability act, HIPAA) och håll skyddade hälsouppgifter säkra. Lägg till privata anteckningar till möten och få åtkomst till patienthistorik på ett enkelt sätt. Boka en demo eller börja kostnadsfritt idag. Lär dig mer om Sign In Scheduling

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
Deputy: schemalägg personal, spåra tid och närvaro, hantera ledighet, exportera tidrapporter till lönelistan med ett klick och upprätthåll efterlevnad enkelt.
Deputy är ett flerfaldigt prisbelönt verktyg för bemanningsplanering. Med Deputy kan du skapa personalscheman på några minuter och sedan publicera dem till ditt team med ett klick, enkelt hantera personalledighet, spåra tid och närvaro och synkronisera dina tidrapporter till lönelistan friktionsfritt. Deputy kan integreras med över 300 ledande POS- och löneleverantörer för att bygga tillit från början till slut. Med kostnadsfria iOS- och Android-appar kan du hantera ditt företag var som helst. Börja din gratis provperiod idag. Lär dig mer om Deputy

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
Utformad av sjukvårdspersonal för sjukvårdspersonal. Rotageek är en revolutionerande schemaläggningslösning.
Utformad av sjukvårdspersonal för sjukvårdspersonal. Rotageek är en revolutionerande schemaläggningslösning som sträcker sig längre än traditionell schemaläggning och hjälper sjukvårdsorganisationer att spara tid, stödja schemaläggning av egen arbetstid och skapa smart och optimerad schemaläggning. Lär dig mer om Rotageek

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
Caspio är en förstklassig kodfri plattform för att bygga kravuppfyllande sjukvårdsapplikationer utan kodning.
Caspio är en förstklassig low-code-plattform för att bygga kravuppfyllande medicinska schemaläggningsapplikationer utan kodning. Forrester Research rankar Caspio som en ledare och programvaran ger dig möjlighet att samarbeta effektivt, hantera patienter effektivt och leverera personlig vård med hjälp av en anpassningsbar allt i ett-molnplattform som är byggd för att uppfylla de specifika behoven i din organisation, allt utan IT-kostnader. Se varför Caspio är betrodd av ledande sjukvårdsorganisationer. Prova Caspio GRATIS. Lär dig mer om Caspio

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
Lättanvänd och omfattande programvara för hantering av kiropraktik och elektroniska hälsojournaler. ONC-certifierad.
EZBIS Office är ett unikt utformat kiropraktiskt programvarupaket för hantering av kiropraktik, som kombinerar enkel användning med ett heltäckande och automatiserat programvarusystem. Kiropraktikerna kan välja den kombination av funktioner som bäst passar deras behov. EZBIS erbjuder moduler för patientredovisning och fakturering, inkasseringsverktyg, schemaläggning av besök, elektroniska hälsojournaler och självincheckning för patienten. ONC-certifierad för det meritbaserade systemet för incitamentsbetalning. Lär dig mer om EZBIS

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
Lösning för administration av medicinsk praktik med funktioner för schemaläggning, uppgiftshantering, webbaserad bokning, Stripe, rapporter och SMS-/e-postpåminnelser.
Medesk har ett användarvänligt gränssnitt så att användare och receptionister snabbt kan söka genom schemat och hitta tillgängliga tider, aktuell besöksstatus och snabbt kunna boka nya besök. – Praktisk kalender som integreras med Google Calendar och iCal. – Färgkodade tidsluckor för att optimera patientflödet. – Klicka på ett besök för omedelbar tillgång till viktig. information. – Automatiserade besökspåminnelser via SMS och e-post. Lär dig mer om Medesk

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
Webbaserad sjukvårdsbokning på ett enkelt sätt.
BookSteam är en molnbaserad bokningsprogramvara för sjukvård som riktar sig till små och stora företag över hela världen. BookSteam erbjuder ett brett utbud av flexibla verktyg för kalenderhantering som automatiserar bokningsprocessen för dig och dina kunder. Ligg steget före dina konkurrenter, marknadsför ditt företag och få det att växa med BookSteam. Lär dig mer om BookSteam

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
Intelligent Medical Software (IMS) från Meditab är en prisbelönt allt i ett-plattform för elektronisk patientjournal (electronic health record, EHR), klinikadministration och fakturering.
IMS tillgodoser varje steg i patientvårdsprocessen, från patientengagemang till telehälsa, klinikanalys, automatiserad incheckning, vårdsamordning, rapportering och mycket mer. Programvarans mångsidiga funktioner, moduler och mallar har byggts från grunden för att anpassa sig till de precisa behoven inom fler än 40 olika specialområden. Lär dig mer om Intelligent Medical Software

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
Förenklad personalschemaläggning för vårdgrupper med personalrapporter i realtid, mobilapp och oöverträffad support och utbildning.
Momentum är ett schemaläggningssystem som är utformat för att schemalägga personal, läkare, andra teammedlemmar och leverera åtgärdbara personalrapporter i realtid. Momentum fungerar med alla specialiteter och gör det möjligt att skapa komplexa scheman på bara några minuter, istället för dagar. Momentums rapportering säkerställer att scheman skapas rättvist och inkluderar detaljerad rapportering som kan delas i realtid med intressenter på alla nivåer. Dessutom har personalen tillgång till sina scheman med Momentums medföljande mobilapp. Lär dig mer om Momentum Scheduling

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
Letar du efter ett alternativ till CRM-programvara? Två steg framåt. Gör så att det blir smartare, bättre och snabbare att driva ditt företag. Omedelbart.
Letar du efter ett alternativ till CRM-programvara? Två steg framåt. Gör så att det blir smartare, bättre och snabbare att driva ditt företag. Omedelbart. Clinic Software.com är en komplett uppsättning molnbaserade verktyg för att hjälpa företag och tidsbokningsbaserade verksamheter i alla branscher och storlekar, såsom kliniker, SPA- och skönhetssalonger att öka försäljningen, spara tid och bli bättre organiserade. Programvaran har fått en utmärkelse som en av branschens mest innovativa aktörer. ClinicSoftware.com rekommenderas av 98 % av kunderna Lär dig mer om ClinicSoftware.com

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
Skedulo förenklar arbetsledning och schemaläggning och ger samtidigt skrivbordslösa arbetare en kraftfull mobilapp att arbeta med.
Skedulo erbjuder företagsklassad programvara för schemaläggning av anställda som en tjänst (SaaS) för stora antal fältarbetare och mobila arbetare. Schemalägg jobb med större effektivitet, optimera resvägar, ge dina skrivbordslösa arbetare den information de behöver och få rätt person till rätt jobb vid rätt tidpunkt varje gång. DHL, Sunrun, Amerikanska Röda Korset och hundratals andra organisationer har använt Skedulos skrivbordslösa produktivitetsmoln för att boka över 35 miljoner möten över hela världen. Lär dig mer om Skedulo

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
EQUP är en molnbaserad CRM-programvara som hjälper till att automatisera marknadsföring, försäljning och fakturering.
EQUP är en molnbaserad CRM-programvara som hjälper till att automatisera marknadsföring, försäljning och fakturering. EQUP har utformats för att överbrygga den klyfta som finns mellan befintliga lösningar och småföretagarnas behov. Saker som ingen annan erbjuder: - Gemensamma lager. - Gratisversionen har inga funktionsbegränsningar. - Dedikerade kontoansvariga. - Branschspecifika lösningar. Lär dig mer om EQUP

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart
Hantera möten, besök och köer samtidigt som du samlar in viktig data med hjälp av Qmatic's allt-i-ett-plattform för kundresor.
Qmatic erbjuder ett komplett Customer Journey Management-system för smidiga och effektiva kundflöden som omfattar allt från tidsbokning och incheckning till köhantering, rapportering och analys samt kundfeedback - allt inom en enda plattform. Detta gör det enkelt för organisationer att möjliggöra möten, minska väntetiderna och samla in data för att förbättra resursplaneringen för att leverera utmärkta kund- och medarbetarupplevelser. Qmatic erbjuder lösningar både i molnet och på plats. Lär dig mer om Qmatic

Funktioner

  • Hantering av patientjournaler
  • Fakultets- / personalhantering
  • HIPAA-kompatibel
  • Återkommande möten
  • Kalenderhantering
  • Flera platser
  • Självbetjäningsportal
  • Rapportering och statistik
  • Påminnelser
  • Fakturering
  • Möteshantering
  • Integreringar med tredjepart