Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Försäkringsprogram

Försäkringsprogram automatiserar verksamheten, kundtjänst och personaladministration för försäkringsbolag. Dessa applikationer erbjuder kompletta databassystem för kundhantering för en rad olika försäkringsproduktområden såsom liv, hälsa, hemförsäkring och olycksfall och investeringar. Programvara för försäkringsbolag erbjuder även spårningssystem för schemaläggning, elektronisk dokumentinlämning, avtal och provisioner samt allmänna bokföringsverktyg och rapporteringsverktyg. Använd Capterra för att hitta rätt försäkringsverktyg för ditt företag i Sverige. Programvara för försäkringsbolag är kopplade till programvara för försäkringsavtal och programvara för kreditbetyg för försäkringar.

11 resultat

AdInsure är en standardförsäkringsplattform utformad för livförsäkringsbolag och andra försäkringsbolag. Lär dig mer om AdInsure
AdInsure är en kraftfull försäkringsplattform som gör det enkelt att bedriva din verksamhet. Den är utformad för liv- och egendom och skadeförsäkringsbolag och ger dig funktionaliteten och förmågan att effektivisera affärsprocesser, förbättra användarupplevelsen och hantera förändringar effektivt. AdInsure är byggd kring bästa industripraxis och kombinerar omfattande funktioner i en enda, enhetlig plattform. Den levererar en nyskapande miljö som kopplar samman din organisation med nya tekniker, tjänsteleverantörer och samarbetspartner. Lär dig mer om AdInsure

Funktioner

  • Kontaktledning
  • Dokumenthantering
  • Citat / uppskattningar
  • Försäkringsbetyg
  • Aktivitetsspårning
  • Policyhantering
  • Självbetjäningsportal
  • Verifieringskedja
  • Arbetsflödeshantering
Bitrix24 är en förstklassig gratis plattform för försäkringsbyråledning. Används av fyra miljoner team. Molnet, mobil och öppen källa. Lär dig mer om Bitrix24
Bitrix24 är en förstklassig gratis plattform för försäkringsbyråledning. Används av fyra miljoner team över hela världen. Molnet, mobil och öppen källa. Gratis CRM, schemaläggning av möten, agenturhantering, offerter, fakturor, kontrakt, e-postmarknadsföring, kalendrar med mera. Lär dig mer om Bitrix24

Funktioner

  • Kontaktledning
  • Dokumenthantering
  • Citat / uppskattningar
  • Försäkringsbetyg
  • Aktivitetsspårning
  • Policyhantering
  • Självbetjäningsportal
  • Verifieringskedja
  • Arbetsflödeshantering
EngageBay är en enkel och prisvärd allt i ett-CRM-programvara för marknadsföring, försäljning och service för att generera, engagera, vårda och konvertera leads.
EngageBay är en enkel och prisvärd allt i ett-CRM-programvara med marknadsföring, försäljning och service. Programvaran är byggd för småföretag och startups för att generera, engagera, och vårda webbesökare och göra dem till nöjda kunder. Generera leads med leadgenereringsformulär och popup-fönster, engagera webbesökarna med hjälp av snygga startsidor, vårda dem med engagerande e-postmeddelanden och automatisera din marknadsföringstratt med marketing automation – allt från en enda lättanvänd plattform. Lär dig mer om EngageBay CRM

Funktioner

  • Kontaktledning
  • Dokumenthantering
  • Citat / uppskattningar
  • Försäkringsbetyg
  • Aktivitetsspårning
  • Policyhantering
  • Självbetjäningsportal
  • Verifieringskedja
  • Arbetsflödeshantering
Indio förenklar egendoms- och olycksfallsförsäkringsansökans- och förnyelseprocessen för ombuden genom att skapa en helt digital och modern kundupplevelse.
Indio förenklar försäkringsansökningsprocessen för mäklare och deras kunder. Det görs snabbt och enkelt, vilket sparar tid och pengar för din byrå och undviker fel och förbiseenden. Den vitförpackade plattformen är förladdad med ett bibliotek med över 10 000 digitalt förbättrade ”smarta” försäkringsformulär och applikationer, en komplett e-signaturlösning och säker dokumentdelning. Lär dig mer om Indio

Funktioner

  • Kontaktledning
  • Dokumenthantering
  • Citat / uppskattningar
  • Försäkringsbetyg
  • Aktivitetsspårning
  • Policyhantering
  • Självbetjäningsportal
  • Verifieringskedja
  • Arbetsflödeshantering
Programvara för företagsbudgetering som ger företag den ekonomiska och operativa information som behövs för att fatta bättre beslut.
Förbättra din budgetering, planering och modellering med denna programvara för företagsplanering. De välbekanta Excel-liknande kalkylbladen effektiviserar planeringsprocessen och låter dig se varje rutvärde för att extrahera och dela strategiska insikter. Konfigurerbara alternativ och möjligheten att skapa anpassade beräkningar i din modell ger dig flexibiliteten att anpassa din verksamhet när den växer och förändras. Workday Adaptive Planning är en av ledarna i Gartners 2019 Magic Quadrant för molnbaserade FP&A-lösningar. Lär dig mer om Workday Adaptive Planning

Funktioner

  • Kontaktledning
  • Dokumenthantering
  • Citat / uppskattningar
  • Försäkringsbetyg
  • Aktivitetsspårning
  • Policyhantering
  • Självbetjäningsportal
  • Verifieringskedja
  • Arbetsflödeshantering
En av de ledande plattformerna med lite kod för processhantering och CRM.
Creatio (tidigare bpm'online) är en av de ledande plattformarnamed lite kod för processhantering och CRM som kopplar samman punkterna mellan marknadsföring, försäljning och kundservice. Medelstora och stora organisationer kan nu effektivt hantera hela kundresan, från lead till order och till löpande kontounderhåll. Creatio har fått ett brett erkännande av viktiga branschanalytiker, bland annat Gartner, Forrester, Nucleus Research, Ovum och ISM, och har fått flera prestigefyllda utmärkelser. Lär dig mer om Creatio CRM

Funktioner

  • Kontaktledning
  • Dokumenthantering
  • Citat / uppskattningar
  • Försäkringsbetyg
  • Aktivitetsspårning
  • Policyhantering
  • Självbetjäningsportal
  • Verifieringskedja
  • Arbetsflödeshantering
Programvara för försäkringshantering som är utformad för att uppfylla unika affärsbehov, tillföra värde till ditt företag och effektivisera försäkringshanteringen.
A1 Trackers programvara för försäkringshantering är robust och innehåller funktioner för att hantera försäkringar, försäkringsofferter, kundservice och skadereglering. A1 Tracker passar för företag med flera olika försäkringsprodukter, inklusive sjukförsäkring, skadeståndsansvar, kommersiell försäkring, flygförsäkring, marinförsäkring, paraplyförsäkring och bilförsäkring. A1 Tracker effektiviserar försäkringsbolag med automatiska meddelanden om förnyelse av försäkringsbrev, skapande och dokumenthantering av försäkringsdokument. Lär dig mer om A1 Tracker

Funktioner

  • Kontaktledning
  • Dokumenthantering
  • Citat / uppskattningar
  • Försäkringsbetyg
  • Aktivitetsspårning
  • Policyhantering
  • Självbetjäningsportal
  • Verifieringskedja
  • Arbetsflödeshantering
Innehåller en kalender, påminnelser för anställda, uppgiftslistor, rapporter, loggar med mera.
Innehåller en kalender, påminnelser för anställda, uppgiftslistor, rapporter, loggar med mera. Lär dig mer om ABS

Funktioner

  • Kontaktledning
  • Dokumenthantering
  • Citat / uppskattningar
  • Försäkringsbetyg
  • Aktivitetsspårning
  • Policyhantering
  • Självbetjäningsportal
  • Verifieringskedja
  • Arbetsflödeshantering
Helautomatisk försäkrings-CRM för P/C-ombud. Passar bra för både privata och kommersiella reklambyråer.
Better Agency är ett försäkrings-CRM för P/C-ombud. Du kommer att sälja mer premiumerbjudanden och spara mer tid med dessa automatiseringskampanjer. Du kan följa upp med varje potentiell kund, sälja hela din bok, hantera funktionstjänstförfrågningar, kommunicera vid varje förnyelse och hjälpa alla sökande med ett enda klick. Dessa piplines för försäljning, service och förnyande gör det möjligt för ombud att övervaka varje kund. Den har inbyggd SMS och du kan lagra alla dokument och registrera alla dina policyanteckningar. Lär dig mer om Better Agency

Funktioner

  • Kontaktledning
  • Dokumenthantering
  • Citat / uppskattningar
  • Försäkringsbetyg
  • Aktivitetsspårning
  • Policyhantering
  • Självbetjäningsportal
  • Verifieringskedja
  • Arbetsflödeshantering
i2go kopplar samman försäkringsbolag med konsumenter genom en API-driven, intuitiv och självkonfigurerbar försäkringsplattform.
i2go är en försäkringsprogramvara som kopplar samman försäkringsbolagen med konsumenterna genom innovativa lösningar, genom att fungera som en tillväxtmotor för att sälja, behålla och hantera försäkringar på en enda plattform. Tillhandahåller ett självkonfigurerbart, API-drivet och intuitivt försäkringssystem som är byggt för försäkringsgivare och digitala företag i alla storlekar. Därigenom kan du uppnå en komplett digital lösning med tredjepartsapplikationer (betalningsportal, redovisning osv.) som integreras sömlöst. Lär dig mer om tigerlab

Funktioner

  • Kontaktledning
  • Dokumenthantering
  • Citat / uppskattningar
  • Försäkringsbetyg
  • Aktivitetsspårning
  • Policyhantering
  • Självbetjäningsportal
  • Verifieringskedja
  • Arbetsflödeshantering
Streem har som mål att göra hela världens expertis tillgänglig för alla via en AR-berikad videoanslutning och kundupplevelse.
Streem gör det möjligt för organisationer att sälja och betjäna sina kunder utan begränsningar eller antaganden, vilket gör att deras expertis förbättras med hjälp av värdefull kontext. Plattformen Streem ger konsumentengagemang i realtid med hjälp av video på distans och teknik för förstärkt verklighet (augmented reality, AR). Verktygslådan har gott om AR/AI och används tillsammans med videoanslutningsplattformen och hjälper organisationer att erbjuda en kundinriktad upplevelse. Detta snabbar upp traditionellt tidskrävande uppgifter som offerter, konsultationer angående detaljhandel, felsökning, garantier med mera. Lär dig mer om Streem

Funktioner

  • Kontaktledning
  • Dokumenthantering
  • Citat / uppskattningar
  • Försäkringsbetyg
  • Aktivitetsspårning
  • Policyhantering
  • Självbetjäningsportal
  • Verifieringskedja
  • Arbetsflödeshantering