Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Verkstadsprogram

Verkstadsprogram hanterar affärsverksamheten för bilverkstäder och reservdelsbutiker. Dessa program underlättar bokning av kundbesök och spårning av offerter, uppskattningar, servicehistorik och slutförande av reparationsarbete. Verkstadssystem hjälper också till med lagerhantering och HR-uppgifter. Programvara för marknadsföring och kundretention integreras också i många verkstadsprogram, tillsammans med funktioner för bokföring och lönehantering. De flesta verkstadsprogram erbjuder en mängd olika rapporteringsalternativ för att optimera verksamheten och distribuera viktiga data på flera olika platser. Använd Capterra för att hitta en verkstadslösning som fungerar för ditt företag i Sverige.

4 resultat

Allt du behöver för att hantera din bilreparationsverksamhet, från lagerspårning och fakturering till VIN-avkodare och registreringsskyltläsare
ARI-appen är avsedd för bilverkstäder och oberoende mekaniker. Syftet med appen är att hjälpa mekaniker och företagsägare att skapa och skicka elektroniska fakturor till sina kunder. Appen är en elegant lösning på en ganska besvärlig uppgift. När ARI väl har installerats kan du minska den tid och de kostnader som du normalt skulle ha spenderat på den triviala processen med att skriva fakturor för bilreparationer och uppskattningar. Lär dig mer om ARI

Funktioner

  • CRM
  • Arbetskostnader
  • Schemaläggning av underhåll
  • Försäljningsargument
  • Schemaläggning av möten
  • Schemaläggning av anställda
  • VIN-sökning
  • Servicehistorik
  • Kommunikationshantering
  • Bokföring
  • Inspektionshantering
  • Uppskattning
AutoRepair Cloud är en molnbaserad och kostnadseffektiv allt i ett-plattform för mekaniker och bilreparationsföretag.
Syftet med AutoRepair Cloud är att förbättra alla aspekter av din verksamhet genom att centralisera och optimera ditt arbetsflöde. AutoRepair Cloud erbjuder verktyg som reparationsuppskattningar, fakturering, mallar, inbyggd VIN-skanner/avkodare, spårning av fordon/kunder, lagerhantering, underhållsscheman, teknisk serviceinformation inklusive OEM-information och fem lösningar som är gjorda för dina kunder så att de kan spåra reparationsförlopp och -historik, underhållsschema och boka tid hos dig. Lär dig mer om AutoRepair Cloud

Funktioner

  • CRM
  • Arbetskostnader
  • Schemaläggning av underhåll
  • Försäljningsargument
  • Schemaläggning av möten
  • Schemaläggning av anställda
  • VIN-sökning
  • Servicehistorik
  • Kommunikationshantering
  • Bokföring
  • Inspektionshantering
  • Uppskattning
Beställningar för bilverkstäder – checka in snabbare, analysera smartare, uppskatta bättre och driv din bilservicestation som ett urverk.
Orderry är en SaaS-lösning för bilverkstäder och bilservicestationer. Affärsautomation, en enda databas för kunder, beställningar, jobb, arbetsuppgifter, lager och försäljning från incheckning och utcheckning till analys, rapportering, enkel internkommunikation, schemalagda meddelanden när som helst, på väg-meddelanden, aktuella uppdateringar och andra anpassade varningar både för kunder och din personal. Spåra reservdelar, material, återförsäljare på bilverkstad med en helautomatisk lagermodul. Lär dig mer om Orderry

Funktioner

  • CRM
  • Arbetskostnader
  • Schemaläggning av underhåll
  • Försäljningsargument
  • Schemaläggning av möten
  • Schemaläggning av anställda
  • VIN-sökning
  • Servicehistorik
  • Kommunikationshantering
  • Bokföring
  • Inspektionshantering
  • Uppskattning
ActionRev är ett molnbaserat verktyg som hjälper företag med fakturering, ombyggnad, underhållsspårning, kärnavgifter med mera.
ActionRev är en programvara för ombyggnad, reparation och service som använder molnteknik för att leverera en kostnadseffektiv lösning för ombyggnad, service och reparation till diesel-, transport- och reservdelsindustrin samt maskinverkstäder. ActionRev spårar alla detaljer om en verkstad, inklusive fordon, kärnavgifter, serienummer, arbetsorder, förebyggande underhållsscheman, kundprisnivå, teknikerarbete, obegränsade lagerartiklar osv. Sedan exporteras detaljerna till en huvudbok. Lär dig mer om ActionRev

Funktioner

  • CRM
  • Arbetskostnader
  • Schemaläggning av underhåll
  • Försäljningsargument
  • Schemaläggning av möten
  • Schemaläggning av anställda
  • VIN-sökning
  • Servicehistorik
  • Kommunikationshantering
  • Bokföring
  • Inspektionshantering
  • Uppskattning