Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Administrationsverktyg

Administrationsverktyg för förmåner hjälper HR-personal att organisera medarbetarinformation för företagshälsovård, tandvård, pensionsplaner, stöd för funktionshindrade och tjänstepension. De här verktygen hjälper till att säkerställa efterlevnad av berättigande till förmåner och COBRA-standarder och spårar förmånskostnader för företag i nästan alla branscher. Dessa lösningar inkluderar även förmånsredovisningsprogramvara och förmånsplansprogramvara. Administrationsverktyg för förmåner är kopplade till HR-system, lönesystem och program för personalstyrning.

17 resultat

Locka och behålla global kompetens genom att erbjuda det mest konkurrenskraftiga förmånspaketet och bonusar som är skräddarsydda för deras land. Lär dig mer om Remote
Remote förstår att olika människor värdesätter olika saker så därför erbjuds skräddarsydda förmånspaket som passar varje land. Programvaran ger företag möjlighet att erbjuda förmåner och bonusar i världsklass som inte bara uppfyller lokala lagar utan också uppfyller personalens höga krav. Från betald ledighet och semester till sjukvård och livförsäkring – enkel administration av förmåner är bara en del av Remote-plattformen. Lär dig mer om Remote

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
Bob är din allt-i-ett förmånsplattform. I Bob kan du bedöma, optimera, organisera och leverera alla dina anställdas förmånsbehov. Lär dig mer om Bob
Bob är en allt-i-ett förmånsplattform. Med Bob kan du bedöma, optimera och leverera personalens behov av förmåner, från och med automatisk inskrivning för arbetspension. Eftersom Bob är den centrala hubben för alla dina persondata sorteras förmåner direkt inom plattformen. Bob räknar till exempel ut vem i din personal som är berättigad till automatisk registrering och vad det kommer att kosta dig jämfört med de fyra beräkningsgrunder som den brittiska pensionsmyndigheten har fastställt. Ditt förmånsprogram kommer att matcha din kultur. Lär dig mer om Bob

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
Fullständig administrering av förmånsbestämda planer, avgiftsbestämda planer, hybridplaner, planer för flera arbetsgivare och liv- och hälsoplaner. Lär dig mer om PX3000
Omfattande programsvit som ger fullständig administration av alla typer av pensions- och förmånsprogram. PX3000 är en skalbar lösning med robust rapporteringsfunktionalitet, självbetjäningsåtkomst och möjlighet att integrera med andra företagslösningar. Lär dig mer om PX3000

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
Rippling gör det enkelt att hantera sjukförsäkringar, flexibla utgiftskonton, hälsosparkonton, livförsäkringar, invaliditetsförsäkringar och pendlingsplaner – allt på ett och samma ställe.
Rippling gör det enkelt att hantera sjukförsäkringar, flexibla utgiftskonton, hälsosparkonton, livförsäkringar, invaliditetsförsäkringar och mycket mer. Företag kan använda sin egen mäklare och arbeta med dem direkt i Rippling. Mäklare kan jämföra över 4 000 planer från de bästa försäkringsbolagen och presentera förmånspaket på några minuter. Möjligheten att teckna försäkringar kan hanteras inom några dagar i stället för veckor. Anställda uppmanas att registrera sig online och alla avdrag och ändringar av dem synkroniseras automatiskt med Rippling Payroll så att administratörerna kan säkerställa korrekta lönekörningar. Lär dig mer om Rippling

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
Förmånsadministration är bara en av många funktioner som ingår i den prisbelönta personalhanteringsplattformen BambooHR.
Administration av förmåner är bara en funktion i BambooHRs prisbelönta HR-paket. BambooHR ger sökandespårning, onboardingverktyg, e-underskrifter, ledighetsspårning och tillgänglig prestationshantering, plus enkel rapportering och en bekväm mobilapp. BambooHR befriar HR från datahanteringsspiralen för att bli mer effektiv, mer ändamålsenlig och mer mänsklig. Ring för att se en demo och starta en gratis provperiod. Lär dig mer om BambooHR

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande.
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande. Den utgående lösningen används av många Fortune 500- och G2k-företag för att driva verksamheten agilt och effektivt, vilket gör att organisationerna är redo för vad som än händer härnäst. Till skillnad från rigida HR-system eller punktlösningar, levererar Workday endast den kompetensbaserade HCM-grunden och förnyar kontinuerligt för att möjliggöra kundens framgång allt eftersom effekterna av teknik, alternativa arbetsarrangemang och anställdas förväntningar går framåt. Lär dig mer om Workday HCM

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
Löner och efterlevnad som har byggts för den globala arbetsstyrkan. Deel betjänar över 4 500 kunder från SMBs till börsnoterade företag.
Deel är global löneutbetalning och regelrätta anställningar byggt för distansteam där vem som helst och var som helst kan få anställning och betalt. Anställ personal på heltid eller anlita oberoende entreprenörer över hela världen på några minuter. Med Deel tar teamen hand om den internationella lönelistan från en självbetjäningsplattform. Enkel lönehantering säkerställer att alla får betalt i tid och med lokala förmånslösningar finns stöd för pension, bonusar, semestrar, aktiestipendier med mera. Lär dig mer om Deel

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
Oyster gör det möjligt att anställa var som helst i världen – med tillförlitlig, regelefterlevande lönehantering och fantastiska lokala förmåner.
Oyster är en global anställningsplattform som är utformad för att göra det möjligt för visionära HR-ledare att hitta, engagera, betala, hantera, utveckla och ta hand om en välfungerande utspridd arbetsstyrka. Med Oyster kan växande företag att ge värdefulla internationella medarbetare den upplevelse de förtjänar utan de komplikationer och kostnader som detta annars kan medföra. Oyster gör det möjligt att anställa var som helst i världen – med tillförlitlig, regelefterlevande lönehantering och fantastiska lokala förmåner. Lär dig mer om Oyster

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
Kanadensisk webbaserad HR-programvara med integrerad löne- och förmånsadministration. Collage är en komplett HR-lösning för kanadensiska företag.
Collage HR är en av Kanadas ledande HR-ledningsplattformar för små och medelstora företag. Collages vackra HR-programsvit har alla verktyg du behöver för att hantera HR på ett ställe online, inklusive semesteradministration, onboarding av anställda, resultatgranskning, rekrytering med mera. Collages superkrafter ligger dock i dess löne- och förmånstjänster, som gör att du kan synkronisera dina HR-data med ditt lönesystem och din förmånsleverantör, vilket innebär att du aldrig mer behöver ange uppgifter två gånger. Lär dig mer om Collage HR

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
HRSoft skapar ordning i ett ersättningskaos med den enda enhetliga, specialbyggda plattformen som digitalt omvandlar ersättningslivscykeln.
Med en branschledande, specialbyggd plattform för hantering av ersättningslivscykeln ger HRSoft kraften och affärseffekten av digital omvandling till den minst automatiserade processen inom HR. HRSoft COMPview tillhandahåller ett digitaliserat, integrerat system för att utforma, godkänna, genomföra och mäta även de mest komplexa ersättningsstrategierna. COMPview samlar alla olika ersättningsrelaterade data i ett enda enhetligt system, med rätt nivå av transparens för intressenterna. Lär dig mer om HRsoft Compensation Management

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
Vi tillhandahåller en förmånshanteringstjänst för globala personalstyrkor. Våra interna experter guidar dig genom en labyrint av förmåner i fler än 160 länder
Löneförmåner är ett kraftfullt verktyg för att förbättra varumärkesmedvetenheten kring budskapet om medarbetarinflytande. När förmånerna återspeglar företagets sanna värderingar får potentiella medarbetare en känsla av tillhörighet. Papaya tillhandahåller en förmånshanteringstjänst för globala personalstyrkor. Våra interna experter guidar dig genom en labyrint av förmåner i fler än 160 länder, hjälper dig att komma fram till vad som är möjligt och ser till att du får komma i kontakt med lokala förmånsleverantörer. Sjukförsäkring tillhandahålls genom en skräddarsydd global policy. Lär dig mer om Papaya Global

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
Omfattande HCM med lösningar för förmåner, utbildning, rekrytering, löneadministration och efterlevnad samt fullständiga rapporterings- och analysfunktioner.
Med Sage People kan medelstora företag hantera sin högt värderade personalstyrka genom sin omfattande molnbaserade personalhantering (human capital management, HCM). Det gör det möjligt för organisationer att förändra hur de anställer, engagerar, hanterar och utvecklar sin personal, från lokal till multinationell skala. Sage People bygger på den ledande Salesforce.com-plattformen och stöds av Sages mer än 30-åriga erfarenhet inom HR- och IT-hantering. Det kan implementeras snabbt – vanligtvis på cirka 90 dagar – och är enkelt att använda och anpassa. Lär dig mer om Sage People

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
Ett smart och smidigt kompensationsprogram för anställda, med kompensationshantering och avancerad personalanalys.
Compport gör det möjligt för företag att spendera sina lönebudgetar på rätt resurser i rätt proportion, vilket ger betydande kostnadseffektivitet, produktivitet och engagemang. Compport kan uppnå 90 % effektivitet, 10 % inverkan på personalomsättning och uppskattningsvis 40 gånger högre ROI för kunderna. Med Compports kompensationsprogram kan organisationer hantera lönerevision, årlig bonus, långsiktiga incitamentsprogram på ett klokt och effektivt sätt, och de kan följa personalanalyser direkt. Lär dig mer om Compport

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
niikiis är introduktionsplattformen som hjälper dig att spara tid och pengar, vilket uppmuntrar engagemang på alla nivåer i din organisation.
Introduktion, fjärrintroduktion och återintroduktion på ett enkelt sätt: niikiis är introduktionsplattformen som hjälper dig att spara tid och pengar. Automatisera uppgifter (inklusive undersökningar och regelbundna avstämningar) och dra ner på tiden som läggs på rutinmässigt administrativt arbete. Engagera nyanställda och ta dem på en exceptionell resa med hjälp av ett chattrobotgränssnitt, inbyggd utbildningsplattform och skrivverktyg, chattfunktion med mera. Skapa ett konto på några sekunder (inga komplicerade integrationer) och skala det med blixtens hastighet. Vad väntar du på? Lär dig mer om niikiis

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
Omfattande system för förmånsadministration och en programvarulösning för anspråksbehandling som utformats för Medicaids och Medicare Advantages förmåner.
HEALTHsuite är ett omfattande system för förmånsadministration och en programvarulösning för anspråksbehandling som utformats för hälsoplaner som administrerar Medicaids och/eller Medicare Advantages förmåner. HEALTHsuite är en regelbaserad programvarulösning för automatisk bedömning som utformats för att automatisera alla aspekter av registrering/behörighet, förmånsadministration, leverantörskontrakt/ersättning, premiumfakturering, medicinsk förvaltning, vårdhantering, skadebedömning, kundservice, rapportering med mera. Lär dig mer om HEALTHsuite Advantage

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
PLEXIS levererar betrodd programvara för kärnadministration och skadereglering till arbetsgivargrupper och utbetalare världen runt.
PLEXIS Healthcare Systems är ett ledande teknikföretag som levererar tillförlitliga företagslösningar för administration och skadereglering till självförsäkrade arbetsgivargrupper och utbetalarorganisationer runt om i världen. PLEXIS främjar tillväxt, innovation och effektivitet inom olika affärsområden för egenfinansierade arbetsgivargrupper, TPA:er, hälsoplaner, tandvårdsplaner, synplaner, kostnadskontrollföretag, specialiserade grupper, statlig hälso- och sjukvård och internationella försäkringsbolag. Lär dig mer om PLEXIS Payer Platforms

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering
Program samt workshops för att stödja dina friställda medarbetare med CV-utveckling, personlig coachning, kopplingar till jobb, verktyg och mer
Program samt workshops för att stödja dina friställda medarbetare med CV-utveckling, personlig coachning, kopplingar till jobb, verktyg och mer Lär dig mer om Randstad RiseSmart

Funktioner

  • Avdragshantering
  • Administration av anställda
  • Sjukförsäkringsadministration
  • Leverantörshantering
  • Rapportering av ACA
  • Självbetjäningsportal
  • Efterlevnadskontroll
  • Anställdas databas
  • Lönhantering