85 resultat
Varför Capterra är gratis
Den ledande lösningen för krav, risk- och testhantering Lär dig mer om Jama Connect
Jama Connect är en produktutvecklingsplattform för krav, test och riskhantering. Företag som utvecklar komplexa produkter, system och programvara kan definiera, anpassa och utföra det de behöver för att bygga, minska långa cykeltider, ansträngningar som läggs på att bevisa efterlevnad och slösaktiga omarbetningar. Säkerställ framgång med en lösning som är betrodd för enkel användning, flexibilitet och användarorienterad service och support. Lär dig mer om Jama Connect
Jama Connect är en produktutvecklingsplattform för krav, test och riskhantering. Företag som utvecklar komplexa produkter, system och programvara kan definiera, anpassa och utföra det de behöver för...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Ett verktyg för kravhantering som inte bara tillhandahåller gemensamma funktioner för kravhantering utan även avancerad assistans. Lär dig mer om ReqSuite
ReqSuite RM är en programvara för kravhantering som inte bara tillhandahåller vanliga funktioner för kravhantering (t.ex. versionshantering, spårbarhet eller konfiguration) utan även avancerade AI-baserade hjälpfunktioner för framtagning, specifikation och validering. Med ReqSuite RM kan organisationer öka kravkvaliteten och effektiviteten och standardiseringen för sina utvecklingsprocesser. Med ReqSuite kan du spara upp till 40 % av omarbetet under senare projektfaser. Lär dig mer om ReqSuite
ReqSuite RM är en programvara för kravhantering som inte bara tillhandahåller vanliga funktioner för kravhantering (t.ex. versionshantering, spårbarhet eller konfiguration) utan även avancerade...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Processmognad, spårbarhet och efterlevnad under livscykeln. Sänk kostnaderna och bygg bättre produkter snabbare med codeBeamer ALM. Lär dig mer om codebeamer
codeBeamer ALM är ett kraftfullt integrerat verktyg för applikationshantering (application lifecycle management, ALM) som täcker hela processen för utveckling av programvaruprodukter. codeBeamer ALM ger en heltäckande spårbarhet och förbättrat samarbete under hela leveransen, från krav genom riskhantering, utveckling, kvalitetssäkring och testning hela vägen till frisläppning och drift. codeBeamer ALM erbjuder förkonfigurerade säkerhetskritiska mallar (medicinska, fordonsbaserade, flygteknik, läkemedelsbaserade) och efterlevnads-support i en (skalad) agil- och DevOps-miljö. Lär dig mer om codebeamer
codeBeamer ALM är ett kraftfullt integrerat verktyg för applikationshantering (application lifecycle management, ALM) som täcker hela processen för utveckling av programvaruprodukter. codeBeamer ALM...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
monday.com, programvara för kravhantering, hjälper team att planera tillsammans och genomföra projekt som levererar resultat i tid. Lär dig mer om monday.com
monday.com, en kraftfull programvara för kravhantering, hjälper team att planera och genomföra projekt som levererar resultat i tid, oavsett om de befinner sig på kontoret, hemma eller är i farten. Dess användarvänlighet och flexibilitet innebär snabb onboarding för ditt team och möjligheten att anpassa arbetsflöden på ditt sätt. Med kraftfulla produktivitetsfunktioner som tidsuppföljning, automatiserade meddelanden, länkade aktiviteter, tidslinjevyer och integrationer kan ditt team uppnå bättre och snabbare resultat för varje milstolpe i projektet. Lär dig mer om monday.com
monday.com, en kraftfull programvara för kravhantering, hjälper team att planera och genomföra projekt som levererar resultat i tid, oavsett om de befinner sig på kontoret, hemma eller är i farten....

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Med aqua definierar du i början av ditt projekt med krav och användarberättelser vad din produkt ska uppnå. Lär dig mer om aqua ALM
Med aqua definierar du i början av ditt projekt med krav och användarberättelser vad din produkt ska uppnå. En integrerad UML-redigerare gör det enkelt att skapa tydligt begripliga UML-diagram som kompletterar dina krav. Testfall kan genereras automatiskt från dessa diagram med en knapptryckning. Automatisk länkning av testfall och defekter till krav skapar transparens, spårbarhet och underlättar kommunikation inom projektet. Lär dig mer om aqua ALM
Med aqua definierar du i början av ditt projekt med krav och användarberättelser vad din produkt ska uppnå. En integrerad UML-redigerare gör det enkelt att skapa tydligt begripliga UML-diagram som...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Samverkan är en arbetsyta för team där kunskap och samarbete möts. Skapa, samarbeta och organisera ditt arbete på ett och samma ställe. Lär dig mer om Confluence
Samverkan är en arbetsyta för team där kunskap och samarbete möts. Det är en central sanningskälla för snabbrörliga företag. Confluence håller alla organiserade och synkroniserade med allt från mötesanteckningar till strategidokument och IT-dokumentation så att de kan fatta bättre beslut snabbare och vara mer mottagliga för förändringar. Confluence integreras sömlöst med Atlassians svit med produkter som Jira Software och Trello, och möjliggör oändlig anpassning med appar från marknaden. Lär dig mer om Confluence
Samverkan är en arbetsyta för team där kunskap och samarbete möts. Det är en central sanningskälla för snabbrörliga företag. Confluence håller alla organiserade och synkroniserade med allt från...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Helix RM

Helix RM

(0 recensioner)
Helix RM är ett verktyg för kravhantering som hjälper till att centralisera krav, hantera förändringar, automatisera spårbarhet med mera. Lär dig mer om Helix RM
Helix RM är ett verktyg för kravhantering som gör det enkelt för team att samla och dela krav. Det blir möjligt att följa upp krav under hela livscykeln, återanvända dem när det passar och få godkännanden på ett enkelt sätt. Dessutom kan Helix RM skapa en matris för kravspårbarhet på några minuter. Det gör det enkelt att veta vilka krav som är knutna till andra krav (eller problem, testfall osv.) Helix RM kan användas med Helix IM och Helix TCM för total applikationshantering (application lifcycle management, ALM). Lär dig mer om Helix RM
Helix RM är ett verktyg för kravhantering som gör det enkelt för team att samla och dela krav. Det blir möjligt att följa upp krav under hela livscykeln, återanvända dem när det passar och få...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
NewSysRS

NewSysRS

(0 recensioner)
Onlineplattform för projektledning och kravhantering. Lär dig mer om NewSysRS
Onlineplattform för projektledning och kravhantering. NewSysRS tillhandahåller projektledning för alla typer av verksamheter. Tillhandahåller specifikationer, arbetsmoment för aktivitetshanterare och instrumentbrädor som är helt anpassningsbara för alla behov. Du kan definiera attribut, anpassade vyer, olika typer av specifikationer och arbetsmoment för aktivitetshanterare. Definiera arbetsflödet för arbetsmoment. Lär dig mer om NewSysRS
Onlineplattform för projektledning och kravhantering. NewSysRS tillhandahåller projektledning för alla typer av verksamheter. Tillhandahåller specifikationer, arbetsmoment för aktivitetshanterare och...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Den kompletta lösningen för kravhantering för system- och processtekniska projekt. Lär dig mer om Cradle
Den kompletta lösningen för kravhantering för system- och processtekniska projekt. Cradle tillhandahåller toppmoderna verktyg för hantering av krav och integrerar kravhantering med komplett systemteknisk support – inklusive modellering, testhantering och formell konfigurationshantering och kontroll. Cradle-7.3 metriska beräkningar, färdigheter för kategorier, xref-kardinalitet. Cradle-7.4 e-postvarningar och mallar, arbetsflöden under livscykeln. Cradle-7.5 ReqIF, webbtjänstegränssnitt, ODBC-stöd Lär dig mer om Cradle
Den kompletta lösningen för kravhantering för system- och processtekniska projekt. Cradle tillhandahåller toppmoderna verktyg för hantering av krav och integrerar kravhantering med komplett...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Craft.io är en av de bästa produkthanteringsprogramvarorna för produktchefer som förvandlar nya idéer till fantastiska produkter. Få 14 dagars gratis provperiod. Lär dig mer om Craft.io
Craft.io är ett produkthanteringsverktyg som ger produktchefer möjlighet att utföra sitt arbete från responsinsamling, planering, beslutsfattande, planering och mer i ett specialbyggt verktyg som integreras med dagens vanligaste plattformar. Craft.io blir produktsystemet för dokumentation: den auktoritativa datakällan som säkerhetskopierar dessa viktiga produktbeslut så att produktchefer kan känna sig tryggare, påverka intressenter och leda med auktoritet. Lär dig mer om Craft.io
Craft.io är ett produkthanteringsverktyg som ger produktchefer möjlighet att utföra sitt arbete från responsinsamling, planering, beslutsfattande, planering och mer i ett specialbyggt verktyg som...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Visure är en ledande leverantör av verktyg för kravhantering som erbjuder en omfattande samarbetsplattform för ALM Lär dig mer om Visure Requirements
Visure är en ledande leverantör av verktyg för kravhantering som erbjuder en omfattande samarbetsplattform för ALM-hantering, inklusive fullständig spårbarhet, djupgående integrering med MS Word/Excel, riskhantering, testhantering, buggspårning, kravtestning, kravkvalitetsanalys, kravversionering och baselining, kraftfull rapportering och standardmallar för efterlevnad av ISO 26262, IEC 62304, IEC 61508, CENELEC 50128, DO-178B/C, FMEA, SPICE, CMMI, etc. Lär dig mer om Visure Requirements
Visure är en ledande leverantör av verktyg för kravhantering som erbjuder en omfattande samarbetsplattform för ALM-hantering, inklusive fullständig spårbarhet, djupgående integrering med MS...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis. Lär dig mer om Jira
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Team på allt från två personer till 20 000 förlitar sig på Jira för att hantera varje steg i arbetsflödet, från planering till leverans. Med inbyggda färdplaner kan team ta fram sitt arbete för att hålla reda på helhetsbilden. Med Jiras kodlösa automatiseringsmotor kan teamen spara tid och öka effekten genom att automatisera alla uppgifter eller processer med några få klick. Och med en gratisutgåva kan team med upp till tio användare dra nytta av Jiras alla möjligheter utan kostnad, för alltid. Lär dig mer om Jira
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Team på allt från två personer till 20 000 förlitar sig på Jira för att hantera varje steg i arbetsflödet,...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
ClickUp är ett verktyg för requirements management med helt anpassningsbara och patentskyddade funktioner som gör det mycket användbart Lär dig mer om ClickUp
ClickUp erbjuder uppgifter, schemaläggning, automatiseringar, prioriteter, tilldelade kommentarer, anpassade vyer, dokument, påminnelser, mål, kalendrar, chatt med mera för att hjälpa dig att hantera krav i alla projekt eller team. ClickUp används av över 100 000 team i företag som Google, Nike och Airbnb och är ett verktyg för requirements management som gör att alla dina krav kan skötas i en enda app. ClickUp är användbar för team i alla storlekar och branscher. Lär dig mer om ClickUp
ClickUp erbjuder uppgifter, schemaläggning, automatiseringar, prioriteter, tilldelade kommentarer, anpassade vyer, dokument, påminnelser, mål, kalendrar, chatt med mera för att hjälpa dig att hantera...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Process Street är det enklaste sättet för att hantera dina teams arbetsflöden, återkommande processer och standardrutiner (standard operating procedures, SOP). Lär dig mer om Process Street
Automatisera, organisera och spåra dina arbetsflöden för kravhantering med Process Street. Företag ges ett effektiviserat, icke-tekniskt sätt för att skapa och anpassa checklistor som inkluderar text, foton, videor, villkorlig logik, uppgiftstilldelningar, appintegreringar med mera. Följ dina teams framsteg, ställ automatiskt in förfallodatum, samordna godkännanden och se produktiviteten öka med effektiva och konsekventa arbetsflöden. Lär dig mer om Process Street
Automatisera, organisera och spåra dina arbetsflöden för kravhantering med Process Street. Företag ges ett effektiviserat, icke-tekniskt sätt för att skapa och anpassa checklistor som inkluderar...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Verktyget Orcanos Requirements Management är en robust molnlösning för spårning av krav på medicintekniska produkter Lär dig mer om Orcanos
Verktyget Orcanos Requirements Management är en enda kontaktpunkt för spårning av kravhantering, testhantering och riskhantering för tillverkare av medicintekniska produkter, som uppfyller bestämmelser som ISO 13485, ISO 14971, IEC 62304 Lär dig mer om Orcanos
Verktyget Orcanos Requirements Management är en enda kontaktpunkt för spårning av kravhantering, testhantering och riskhantering för tillverkare av medicintekniska produkter, som uppfyller...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
ReQtest erbjuder en mycket strukturerad process för kravhantering för att prioritera dina affärsbehov med granularitet. Lär dig mer om ReQtest
ReQtest erbjuder en modul för kravhantering som hjälper dig att hantera dina affärsbehov med bättre kontroll, full spårbarhet och användbar kunskap. Programvaran erbjuder följande fördelar: 1- Anpassningsbar kravhierarki med omfattande affärslogik. 2- Lika enkelt som Microsoft Word när du arbetar med en full uppsättning krav. 3- Stöd för agil och andra metoder för kravhantering. 4- Full spårbarhet när tester och buggar sömlöst ansluts till kraven. Lär dig mer om ReQtest
ReQtest erbjuder en modul för kravhantering som hjälper dig att hantera dina affärsbehov med bättre kontroll, full spårbarhet och användbar kunskap. Programvaran erbjuder följande fördelar: 1-...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
QVscribe

QVscribe

(0 recensioner)
QVscribe, a requirements analysis tool, allows for the rapid development of products by improving the quality of requirements Lär dig mer om QVscribe
QVscribe uses Natural Language Processing to proactively check for best practices identified by associations such as INCOSE and leading industry experts. By automating quality and consistency, QVscribe encourages engineers to be innovative and build complex systems with reduced risk of introducing errors in the later stages of development. Teams can standardize the way requirements are written, so the conversation can be elevated, focusing on what matters: the content. Lär dig mer om QVscribe
QVscribe uses Natural Language Processing to proactively check for best practices identified by associations such as INCOSE and leading industry experts. By automating quality and consistency,...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Aha! is the world's #1 roadmap software — trusted by more than 5,000 companies.
Aha! Roadmaps is the complete product management suite to set strategy, capture ideas, score features, and share visual plans. It includes Aha! Ideas Essentials for crowdsourcing feedback. If you are looking for a complete idea management solution, choose Aha! Ideas to centralize feedback, prioritize requests, and hold live empathy sessions. Learn more and start a free 30-day trial of Aha! Roadmaps or Aha! Ideas at www.aha.io.
Aha! Roadmaps is the complete product management suite to set strategy, capture ideas, score features, and share visual plans. It includes Aha! Ideas Essentials for crowdsourcing feedback. If you are...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Centralize and organize your team's work, so you can create and communicate in the same place.
Centralize and organize your team's work, so you can create and communicate in the same place. Create and share documents, manage projects, and stay connected every step of the way. Quip combines documents, spreadsheets, tasks, and chat in one seamless experience. Used by thousands of the most innovative companies in the world including Facebook, NewRelic, Quora, and Pinterest. Available on web, Mac, Windows, Android, and iOS. Get started with Quip for free.
Centralize and organize your team's work, so you can create and communicate in the same place. Create and share documents, manage projects, and stay connected every step of the way. Quip combines...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
A complete QA solution to help you write, manage, and visualize your requirements with ease and effeciaancy.
SpiraTest is an integrated Requirements and QA solution that manages your project's Requirements, Test Cases, Releases, Defects, and Issues in one environment, with end-to-end traceability. SpiraTest allows you to quickly and easily organize requirements in a hierarchical structure. Requirements can be prioritized, estimated, and associated with a specific release. Each requirement is displayed with its associated test coverage. You can move, copy & filter requirements based on various criteria.
SpiraTest is an integrated Requirements and QA solution that manages your project's Requirements, Test Cases, Releases, Defects, and Issues in one environment, with end-to-end traceability. SpiraTest...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Lättanvända och enkla ramverk för att hantera projektkrav i distribuerade team och releaser
TraceCloud är en lösning för projektkravhantering och spårbarhet. Finns också tillgängligt på ServiceNow-plattformen För stora tekniska projekt, där förändringshantering, förändringskontroll och spårbarhet är avgörande, tillhandahåller TraceCloud ett enkelt och lättanvänt ramverk.
TraceCloud är en lösning för projektkravhantering och spårbarhet. Finns också tillgängligt på ServiceNow-plattformen För stora tekniska projekt, där förändringshantering, förändringskontroll och...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Abacus is the easiest way for you to reimburse your team, reconcile corporate credit cards, and implement your expense policy.
Abacus by Emburse is a real time expense management solution that uses data and behavior analysis to automate expense creation and approvals. Expenses workflows are optimized to help administrators focus on anomalies and high priority items. Abacus proactively makes recommendations, flags expenses for review, and automatically manages recurring expenses within policy. It is the easiest way for you to reimburse your team, reconcile corporate credit cards, and implement your expense policy.
Abacus by Emburse is a real time expense management solution that uses data and behavior analysis to automate expense creation and approvals. Expenses workflows are optimized to help administrators...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Cloud-based solution for software developers to help them manage and coordinate for design, development, and deployment of the product.
Cloud-based solution for software developers to help them manage and coordinate for design, development, and deployment of the product.
Cloud-based solution for software developers to help them manage and coordinate for design, development, and deployment of the product.

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
High performance and scalable visual modeling tools for the planning, design and construction of enterprise architectures
Sparx Systems offers innovative visual modeling tools for planning, designing and documenting collaborative business architectures. Sparx Systems Enterprise Architect provides robust support for enterprise-wide, cloud-enabled collaboration that captures an integrated view of what is, what will be, and the journey there. With 850,000+ effective users, Enterprise Architect provides robust support for highly scalable, cloud-enabled enterprise architectures.
Sparx Systems offers innovative visual modeling tools for planning, designing and documenting collaborative business architectures. Sparx Systems Enterprise Architect provides robust support for...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Cerberus is a leverage low-code testing solution that is integrated, supported and 100% open-source.
Cerberus Testing is a low-code test automation platform that supports testing Web, iOS, Android and API among others. The platform allows the creation of automated testcases through an easy to use web interface without any need for development skills - automated tests implementation and management now becomes available for all elements of the development, quality and business teams. Seamless integration with your requirements, testing farm, CI/CD, ticketing, alerting and team collaboration
Cerberus Testing is a low-code test automation platform that supports testing Web, iOS, Android and API among others. The platform allows the creation of automated testcases through an easy to use...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
awork is automatic project management for teams. It bundles your todos into lists, kanban boards and Gantt charts, incl. time tracking
awork is automatic project management for teams. It bundles your to-dos into lists, kanban boards, and Gantt charts. Communicate in activity logs and connect awork to Slack and calendars. Smart notifications keep your team updated - even fully automated: on autopilot. awork comes with a cross-project team planner and integrated time tracking - also via app. As first GDPR-compliant alternative from Germany, awork keeps up with providers from Silicon Valley, while also setting new benchmarks.
awork is automatic project management for teams. It bundles your to-dos into lists, kanban boards, and Gantt charts. Communicate in activity logs and connect awork to Slack and calendars. Smart...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Simplify your product development while reducing time-to-market, cost, and risk in a modern web browser.
Innoslate supports the entire system or product lifecycle. This cloud or on-premise application simplifies system or product development while reducing time-to-market, cost, and risk. Innoslate provides you with the ability to perform requirements management, modeling and simulation, verification and validation, all in one tool. You can use a modern web browser to create models, collaborate in real time, manage documents, and more. Sign up for free: https://www.innoslate.com/signup/
Innoslate supports the entire system or product lifecycle. This cloud or on-premise application simplifies system or product development while reducing time-to-market, cost, and risk. Innoslate...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Software and systems requirements management tool for customers from regulated industries to comply with systems engineering standards.
ReqView is a simple to use requirements management tool for capturing structured requirements for software or system products and managing traceability links between product requirements, design, tests and risks. ReqView helps SMBs and enterprises from regulated industries to manage requirements in compliance with various international or industry standards, such as ISO/IEC/IEEE 29148-2018 Systems and software engineering - Life cycle processes - Requirements Engineering.
ReqView is a simple to use requirements management tool for capturing structured requirements for software or system products and managing traceability links between product requirements, design,...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Agile visual requirements from space
Create ultra-clear diagrams for software requirements with just a few clicks. Follow an aerospace industry standard with no effort. Work together with your colleagues. Draw on your PC, tablet, and phone.
Create ultra-clear diagrams for software requirements with just a few clicks. Follow an aerospace industry standard with no effort. Work together with your colleagues. Draw on your PC, tablet, and...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Deliver quick, powerful enterprise architecture and digital business strategy and analysis with Avolutions ABACUS.
Avolution produces ABACUS forquick, powerful enterprise architecture and strategy .Used by over 3000 organizations worldwide, ABACUS als osupports digital business collaboration, planning and analysis.Import and centralize data in minutes, build models and roadmaps, run algorithms to predict the outcomes of strategies and report with rich visuals and dashboards. ABACUS is available either on premise or as a cloud-based tool for modeling, analytics and data visualization.
Avolution produces ABACUS forquick, powerful enterprise architecture and strategy .Used by over 3000 organizations worldwide, ABACUS als osupports digital business collaboration, planning and...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Collaborative fast all-in-one solution for requirements management: collection, authoring, collaboration, execution control, reporting
Collaborative all-in-one solution for requirements management. Collaborative text editor with requirements structure, direct updates, lifecycle models, task management and security policies. Support for large number of projects and requirements. Full-text search, traceability, prepared methodology for typical use cases. Built-i reports, Kanban boards and analytics. Automated release planning. Forms for requirements collection.
Collaborative all-in-one solution for requirements management. Collaborative text editor with requirements structure, direct updates, lifecycle models, task management and security policies. Support...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Requirements, prototyping and diagrams - all in one! Collaborate seamlessly with the entire team. 30+ ALM Integrations: Jira, TFS, IBM+
Requirements, responsive prototyping and diagrams - all in one! The iRise collaborative platform helps teams define, communicate, and validate requirements in a visual and interactive way that's far more effective and efficient than traditional methods. We also integrate with the leading ALM tools like Jira, TFS, Rally and Blueprint, so you can bring the value of collaborative prototyping to your existing tool-set.
Requirements, responsive prototyping and diagrams - all in one! The iRise collaborative platform helps teams define, communicate, and validate requirements in a visual and interactive way that's far...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Jump-start your your IT selection project with expert requirements templates, stakeholder collaboration tools, and automated workflow.
Get everything you need to successfully gather, evaluate and produce IT, software or services requirements for your company. RequirementsHub eliminates the confusion of endless meetings, notes, documents and emails by centralizing the entire process on an intelligent platform--helping you make the best decision. Stakeholder collaboration and tracking allows participants from any dept to contribute easily. With built-in templates for over 100 categories, RequirementsHub makes IT selections easy.
Get everything you need to successfully gather, evaluate and produce IT, software or services requirements for your company. RequirementsHub eliminates the confusion of endless meetings, notes,...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Tosca Testsuite addresses the challenges in End-to-End testing by optimizing, managing, and automation your testing.
Tricentis Tosca Testsuite specializes in enabling large enterprises to improve the quality of their applications by equipping them to optimize, manage, and automate their software testing. Tosca Testsuites model-based approach to software test automation enables enterprises to achieve high automation rates while maximizing business risk coverage. Tricentis Tosca Testsuite also provides market-leading test case design and planning capabilities, test data provisioning, service virtualization.
Tricentis Tosca Testsuite specializes in enabling large enterprises to improve the quality of their applications by equipping them to optimize, manage, and automate their software testing. Tosca...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Requirements management solution that provides medical devices development through version control, reporting, customization and more.
Requirements management solution that provides medical devices development through version control, reporting, customization and more.
Requirements management solution that provides medical devices development through version control, reporting, customization and more.

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
An online requirement, risks, tests and quality management solution for medical devices, from an ISO13485 certified company.
MatrixALM is a cloud-based requirement and risk management solution designed with medical device companies in mind. In addition to all the features you can expect from a complete requirements solution, MatrixALM offers features that are necessary for any medical company that will need to certify a product. MatrixQMS is a companion product that allows Medical Device companies to maintain a lean and efficient Quality System. Matrix Requirements is ISO13485 and ISO27001 certified.
MatrixALM is a cloud-based requirement and risk management solution designed with medical device companies in mind. In addition to all the features you can expect from a complete requirements...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Requirements and Product management in the cloud. Allows product team to beautifully collaborate and share requirements.
Wouldn't it be great if your developers, testers, product managers and stakeholders were on the exact same page of "what tobuild"? Gatherspace.com accomplishes this with an award-winning, customer loved Cloud based requirements and product software. Your team will publish beautiful and complete requirements reports and will be in lock-step with each other.
Wouldn't it be great if your developers, testers, product managers and stakeholders were on the exact same page of "what tobuild"? Gatherspace.com accomplishes this with an award-winning, customer...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
On-premise requirements management tool that helps businesses of all sizes generate documents, use cases, diagrams and more.
On-premise requirements management tool that helps businesses of all sizes generate documents, use cases, diagrams and more.
On-premise requirements management tool that helps businesses of all sizes generate documents, use cases, diagrams and more.

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Non intrusive requirements management used to track the completeness of software documents, of process documents, and more.
While remaining non-intrusive by keeping your documents and work processes, Reqchecker allows you to write, control and track traceability between your documents: software / system specifications, BID responses, quality processes and more. For project managers, buyers, sales representatives, engineers, quality experts, trainers...
While remaining non-intrusive by keeping your documents and work processes, Reqchecker allows you to write, control and track traceability between your documents: software / system specifications,...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
It is a path modeling tool designed to reduce the cost of testing, increase test coverage, and significantly improve the quality.
It is a path modeling tool designed to reduce the cost of testing, increase test coverage, and significantly improve the quality.
It is a path modeling tool designed to reduce the cost of testing, increase test coverage, and significantly improve the quality.

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Collaborative enterprise-ready solution that delivers context-driven modeling for systems engineering problems.
Collaborative enterprise-ready solution that delivers context-driven modeling for systems engineering problems.
Collaborative enterprise-ready solution that delivers context-driven modeling for systems engineering problems.

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
This process management tool focuses on task completion and working towards the end goal using scheduling and time tracking.
This process management tool focuses on task completion and working towards the end goal using scheduling and time tracking.
This process management tool focuses on task completion and working towards the end goal using scheduling and time tracking.

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
A native add-on to Atlassian Jira, which allows collaborating stakeholders to manage and structure requirements easily within Jira.
The key features of this native add-on are: establish custom requirements hierarchies with folders and parent-child structures; full traceability; improved requirements change management; change impact analysis; reuse requirements and structures JIRA across projects; manage baselines; revision compare; round-trip export/import of all JIRA issues types with our MS Excel Add-On; Search/filter with extended JIRA query language; Reports with dashboard gadgets; Full customizable MS Word export.
The key features of this native add-on are: establish custom requirements hierarchies with folders and parent-child structures; full traceability; improved requirements change management; change...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Dragonboat helps product leaders drive business outcomes through integrated roadmapping and portfolio allocation.
Dragonboat is the fastest growing product management platform for product leaders to strategize, prioritize, deliver and improve industry leading products. With Dragonboat, product teams can connect objectives with initiatives, build data-driven roadmaps, integrate with engineering tools for execution, and inform future iterations with past results all in one place. Finally, a product portfolio management tool that product managers love.
Dragonboat is the fastest growing product management platform for product leaders to strategize, prioritize, deliver and improve industry leading products. With Dragonboat, product teams can connect...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Requirement management tool that enables traceability workflow through approval, validation and authoring solutions.
Requirement management tool that enables traceability workflow through approval, validation and authoring solutions.
Requirement management tool that enables traceability workflow through approval, validation and authoring solutions.

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Enterprise project management including requirements, personnel, defect, timesheet, quality, metrics and document management.
Enterprise project management including requirements, personnel, defect, timesheet, quality, metrics and document management.
Enterprise project management including requirements, personnel, defect, timesheet, quality, metrics and document management.

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Web-based requirements management software that helps capture and manage requirements for products and projects.
Web-based requirements management software that helps capture and manage requirements for products and projects.
Web-based requirements management software that helps capture and manage requirements for products and projects.

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Web-based project compliance, progressive assurance, requirements management software targeted at overcoming complexity in projects.
Web-based project compliance, progressive assurance, and requirements management software targeted at overcoming complexity in projects.
Web-based project compliance, progressive assurance, and requirements management software targeted at overcoming complexity in projects.

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
Cognition Cockpit is an intuitive, web-based application empowering the Product Development Process.
Cognition Cockpit is an intuitive, web-based application empowering the Product Development Process (PDP). Cockpit enables teams to collaboratively manage customer inputs and voices, features and requirements, risks, costs, and critical parameters. Cockpit uses the best practices from systems engineering and risk and requirements management. Cockpit also helps with the 21 CFR 820.30 Design Control Process. Features include instant traceability, analysis, and reporting.
Cognition Cockpit is an intuitive, web-based application empowering the Product Development Process (PDP). Cockpit enables teams to collaboratively manage customer inputs and voices, features and...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering
An online application that brings both quality improvement and cost savings to your test management project.
TestCenter brings structure and productivity to your testing. It supports you in documenting, analyzing and administrating test artifacts like requirements, test cases, test runs and how these are crosswise related to each other as well as to product releases and test resources. It supports you in test execution, test result analysis, and reporting. TestCenter is designed for validation testing but can be used for any type of testing applying a structured method using test cases.
TestCenter brings structure and productivity to your testing. It supports you in documenting, analyzing and administrating test artifacts like requirements, test cases, test runs and how these are...

Funktioner

  • Prioritering
  • Rapportering och analys
  • Statusspårning
  • Uppgiftshantering
  • Ändringshantering