I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Budgetprogram

Budgetprogram automatiserar samordningen av en organisations ekonomiska resurser och utgifter. Budgetprogram möjliggör snabb och korrekt datahantering och analys för att ge en budgetkalkyl och en övergripande bild av verksamhetens tillväxt och lönsamhet. För att göra en budget kan flera användare på olika avdelningar bidra med beräknade kostnader och intäkter till organisationens budgeteringssystem, vilket ger en automatiserad process för godkännandet av en projektbudget. Budgetprogram är kopplade till bokföringsprogram, projekthanteringsprogram och program för ekonomisk rapportering.

Sverige Visa lokala produkter
34 resultat
NetSuite Planning and Budgeting används över hela världen för att automatisera arbetsintensiva, verksamhetsomfattande planeringsbehov. Lär dig mer om NetSuite
NetSuite Planning and Budgeting automatiserar arbetsintensiva planerings- och budgeteringsprocesser så att ekonomiteamen snabbt och enkelt kan ta fram budgetar och prognoser, modellera konsekvensscenarier och generera rapporter – allt i samma samarbetsbaserade, skalbara lösning. Med mindre tid på manuell konsolidering, felsökning, rapportering och dataregistrering kan ekonomiteamet lägga ett större fokus på strategiska och analytiska aktiviteter som har större inverkan på företagets ekonomi. Lär dig mer om NetSuite

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
En central plattform för att hantera budgetar och utgifter för marknadsföring: Ta kontroll över dina marknadsföringsutgifter och hantera budgetar effektivt. Lär dig mer om MARMIND
Skapa toppstyrda budgetar, se din återstående budget i en överblick och sätt utgiftsgränser för olika avdelningar för att se till att pengarna spenderas på rätt ställen. Beräkna automatiskt planerade, fastställda och faktiska kostnader och skapa automatiska prognoser. Du kan lita på att MARMIND talar om för dig om du spenderar för mycket eller för lite. Lär dig mer om MARMIND

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Pivot är ett S2P-verktyg som hjälper dig att hålla dina utgifter under kontroll, minska dina leverantörsrisker i stor skala och stärka affärsteamen. Lär dig mer om Pivot
Pivot är en inköpsmjukvara i konsumentklass som hjälper företag att hålla sina utgifter under kontroll samtidigt som de förbättrar sina team. Nativ integration med affärssystem och företagsverktyg möjliggör implementering på bara några veckor. Intuitiva gränssnitt gör att medarbetarna kan ta till sig programmet och slipper utbildning. För finans-, juridik-, compliance- och säkerhetsteam erbjuder Pivot automatiseringar som dramatiskt minskar manuellt arbete och oändliga e-posttrådar. Lär dig mer om Pivot

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
QuickBooks förenklar budgethanteringen med verktyg för att hålla koll på utgifter och justera dem i realtid. Över sju miljoner användare. Få 50 % rabatt i 3 månader
QuickBooks Online är perfekt för personer som hanterar budgetar. Med intuitiva funktioner för att hålla koll på utgifter, fördela resurser och justera budgetar i realtid hjälper QuickBooks till med att behålla kontrollen. Tjänsten används av över sju miljoner kunder över hela världen och ger automatiskt insikter och detaljerade rapporter som gör det lättare att fatta välgrundade beslut. Spara tid med anpassningsbara mallar och sömlös integrering med finansiella data. Med QuickBooks kan användaren organisera sig, spara tid och till och med få betalt snabbt genom att lägga till betalningsfunktioner. Det bästa av allt är att du kan prova programmet gratis i 30 dagar. Köp nu och spara 50 % på de första 3 månaderna eller på det första året! Erbjudande med begränsad giltighetstid, endast med QuickBooks. Lär dig mer om QuickBooks Online

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Procores bygghanteringsprogram hanterar dina byggprojekt, dina resurser, din personal och din ekonomi från planering till avslut.
Procores byggprogram hanterar dina byggprojekt, dina resurser och din ekonomi från planering till avslut. Plattformen ansluter varje projektbidragsgivare till lösningar som byggts speciellt för branschen för ägaren, generalentreprenören och specialentreprenören. Förmågan att kommunicera mellan team gör det lättare att arbeta tillsammans genom att etablera en enda sanningskälla. Det är så Procore ger ditt team enkel åtkomst till allt de behöver veta för att få jobbet gjort. Lär dig mer om Procore

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande.
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande. Den utgående lösningen används av många Fortune 500- och G2k-företag för att driva verksamheten agilt och effektivt, vilket gör att organisationerna är redo för vad som än händer härnäst. Till skillnad från rigida HR-system eller punktlösningar, levererar Workday endast den kompetensbaserade HCM-grunden och förnyar kontinuerligt för att möjliggöra kundens framgång allt eftersom effekterna av teknik, alternativa arbetsarrangemang och anställdas förväntningar går framåt. Lär dig mer om Workday HCM

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Upptäck SAP S/4HANA Cloud, ett komplett ERP-system med inbyggd AI och maskininlärning.
SAP S/4HANA Cloud är ett komplett system för företagsresursplanering (ERP, Enterprise Resource Planning) med inbyggd intelligent teknik som AI, maskininlärning och avancerad analys. Det hjälper företag att anta nya affärsmodeller, hantera snabba verksamhetsförändringar, organisera interna och externa resurser och utnyttja den prediktiva kraften i AI. Dra nytta av en tät, inbyggd integrering mellan processer, ett utvecklat branschdjup och en stabil minnesbaserad datamodell. Lär dig mer om SAP S/4HANA Cloud

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Ensure total cash flow transparency by setting up budget limits, monitoring expenses in real time, and analyzing spending trends.
Precoro helps you gain full control of all corporate expenses in real time and improve cash flow transparency. Seamlessly plan, allocate, and track budgets for projects, departments, locations, and more. Set up spending limits and receive immediate notifications when a purchase exceeds the budget. Monitor available, reserved, and used funds easily and at a glance, so there are no surprises. Meanwhile, it comes with budget analytics and financial reports to improve forecasting. Lär dig mer om Precoro

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Programvara för företagsbudgetering som ger företag den ekonomiska och operativa information som behövs för att fatta bättre beslut.
Förbättra din budgetering, planering och modellering med denna programvara för företagsplanering. De välbekanta Excel-liknande kalkylbladen effektiviserar planeringsprocessen och låter dig se varje rutvärde för att extrahera och dela strategiska insikter. Konfigurerbara alternativ och möjligheten att skapa anpassade beräkningar i din modell ger dig flexibiliteten att anpassa din verksamhet när den växer och förändras. Workday Adaptive Planning är en av ledarna i Gartners 2019 Magic Quadrant för molnbaserade FP&A-lösningar. Lär dig mer om Workday Adaptive Planning

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
En enkel ekonomisk instrumentpanel för ditt företag. Skapa smarta budgetar och säljmål och spåra gentemot planen. Synkar med QBO och Xero.
LivePlan förenklar affärsplanering, budgetering, prognostisering och prestandaspårning för små och nystartade företag. Sätt upp affärsmål, jämför resultaten med branschriktmärken och se alla dina nyckeltal i en lättanvänd instrumentpanel, så att du vet exakt vad som händer i verksamheten. Mindre än 20 USD/månad. Lär dig mer om LivePlan

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Flerfaldigt prisbelönt lösning som ger intelligens till AP-automatisering och gör det möjligt för ledare att effektivisera sina finansiella arbetsflöden.
Yooz erbjuder en kraftfull, smart och lättanvänd molnbaserad automatiseringslösning för faktura- och betalningshantering. Yooz levererar besparingar, snabbhet och säkerhet med prisvärda, riskfria abonnemang till över 3 000 kunder och 100 000 användare runt om i världen. Den integreras sömlöst med mer än 200 system för finansiell förvaltning och överträffar alla andra lösningar på marknaden. Yooz North America har sitt huvudkontor i Dallas storstadsområde i Texas och Yooz har kontor omkring Europa. Lär dig mer om Yooz

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Integrera hanteringen av processer som: planering, budgetering, prognoser, övervakning, analys och rapportering på en och samma plattform.
Med Board kan du hantera och styra alla budgeterings-, planerings- och prognosprocesser för alla avdelningar inom alla branscher: från målformulering och beslutsfattande till operativt genomförande till resultatövervakning. Boards, med sin användarvänlighet och flexibilitet, ger i kombination med BI- och funktioner för prediktiv analys för användare med olika ansvarsområden möjlighet att snabbt och enkelt skapa analyser eller planerings- och budgeteringsarbetsflöden, utan att behöva koda eller få hjälp från IT-avdelningen. Lär dig mer om BOARD

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Förenkla, accelerera och effektivisera integreringen av din budgetprocess i hela verksamheten med Jedox, programvara för prestandahantering och BI.
Med Jedox Enterprise Performance Management kan du effektivisera budgetering, planering och prognoser i hela organisationen. Förbättra datakvaliteten och analysen, halvera budgetcyklerna och påskynda rapporteringen med det moderna, intuitiva verktyget för ekonomi, försäljning och andra avdelningar. En ovanlig kombination av flexibla BI- och planeringsfunktioner, ett Excel-optimerat gränssnitt och en kraftfull modelleringsmotor gör det möjligt för icke-tekniska företagsanvändare att bygga sina egna appar. Lär dig mer om Jedox

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Lösning för hantering av finansiella resultat för små, medelstora och stora organisationer med expertis inom konsolidering och rapportering.
LucaNet är en programvara för hantering av finansiella resultat med expertis inom konsolidering av finansiella rapporter. Sedan 1999 har LucaNets integrerade lösning med inbyggd och färdiginstallerad funktionalitet hjälpt finanskontoren att nå sina affärsmål snabbare och fatta rätt strategiska beslut. LucaNet finns både i molnet och på plats för att erbjuda en skräddarsydd lösning som passar ditt företags storlek och preferenser. LucaNet har hjälpt över 3 000 kunder i fler än 50 länder. Lär dig mer om Lucanet

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Productive är ett början till slut verktyg för företagsledning för byråer som ger dig ett fågelperspektiv på din byrå- eller agenturverksamhet.
Productive är ett början till slut projektledningsverktyg för byråer och professionella serviceföretag. Productive levereras med en integrerad säljpipa, resursplanering och kraftfulla projektledningsfunktioner. Med ett starkt fokus på lönsamhet inkluderar Productive även personalkostnader och omkostnader för företaget i dina lönsamhetsrapporter. Dessutom kan Productive även förutse dina framtida intäkter med hjälp av resursplanerings- och framstegsrapporter. Lär dig mer om Productive

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
OneStream unifies corporate performance management processes such as planning, financial close & consolidation, reporting and analytics
OneStream XF är en enhetlig CPM-programvaruplattform, på plats eller i molnet, för stora företag som förenklar komplexa processer för att leverera finansiell konsolidering och rapportering, planering och operativ analys. Guidade arbetsflöden förbättrar samtidigt kvaliteten och konsekvensen i data samtidigt som de minskar risken under hela den finansiella konsolideringen, rapporteringen och planeringsprocessen. Öka värdet du får från OneStream XF genom att kostnadsfritt implementera ytterligare lösningar, mallar eller innehåll. Lär dig mer om OneStream

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Float är en visuell, korrekt och intuitiv tilläggslösning som ger dig kassaflödesprognoser, budgetering och kassahantering för Xero, QBO och FreeAgent.
Float är ett prisbelönt verktyg för kassaflödesprognoser, kassaflödesbudgetering och kassaflödeshantering som endast kan användas med Xero, QuickBooks Online eller FreeAgent. Visa ditt kassaflöde dagligen, veckovis och månadsvis, få en scenarioplan med bara ett klick och förutse upp till 3 år framåt. Eftersom Float läser av belopp och förväntade datum på varje faktura får du detaljerade och genomförbara insikter i ditt kassaflöde som du sedan kan dela med din bank, investerare eller styrelse. Lär dig mer om Float Cash Flow

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Ett enkelt bokföringsprogram online som gör att du kan registrera utgifter, ladda upp kvitton, utfärda fakturor och få tillgång till dina digitala dokument.
Crunch Free är den perfekta lösningen för enskilda handlare och aktiebolag som sköter sin egen arkivering och för dem som redan har en revisor men inte ett sätt att organisera sina fakturor, utgifter och digitala dokument. Organisera dina utgifter, skicka fakturor när du är på språng, konfigurera automatiska betalningspåminnelser, registrera din milersättning för affärsresor, allt i ett säkert molnlagringssystem. Mot en engångsavgift kan du till och med schemalägga ett möte med en expertrevisor. Lär dig mer om Crunch

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Yokoy automatiserar företagets kostnads- och kreditkortsprocesser. Kontrollera endast specialfall manuellt, vår AI gör resten.
Yokoy är den allt-i-ett-lösning för hantering av utgifter som du letat efter! Med hjälp av artificiell intelligens automatiserar Yokoy utgiftshantering för medelstora och stora företag. Utgiftshantering, fakturahantering, smarta företagskort och prenumerationshantering kombineras i en enda intuitiv plattform. Dina fördelar: - spara tid - spara pengar - återkräva moms automatiskt - förebyggande av bedrägerier - Fullständig automatisering, inte bara digitalisering - Individualiserade, företagsspecifika processflöden - Integrerat i ditt befintliga systemlandskap Lär dig mer om Yokoy

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Business Plan Software för Windows. Generera din fullständiga finansiella prognos per land och ekonomisk sektor.
Business Plan Software for Windows. Den genererar den finansiella prognosprognosen, inklusive budgetar, finansiell utvärdering och kassaflöde per land och ekonomisk sektor. Den använder Excel och Word och har en onlinemanual med exempel, fall och referenser. Ditt projekt finns på din PC och inte i molnet. Inget abonnemang, bara en betalning. Länder: alla, Valuta: alla, Gränssnitt och rapporteringsspråk: engelska, franska, spanska, italienska, o portugisiska. Lär dig mer om Intecplan

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Kraftfull leasingredovisning och efterlevnad för IFRS 16 och ASC 842 med integrationsfunktioner för SAP- och Oracle ERP-system.
Nakisa Lease Administration är en helhetslösning för leasinghantering, redovisning och rapportering som är utformad för att stödja regelefterlevnad enligt IFRS 16 och ASC 842. Som en omfattande leasingredovisningslösning gör Nakisa Lease Administration det möjligt för organisationer att centralisera globala leasingdata, få insikt i leasingskulder och åtaganden samt effektivisera leasingredovisningen. Lär dig mer om Nakisa Lease Accounting

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Mercur Business Control ger en god insikt i resultathanteringen. Mer tid för att driva på verksamheten, mindre tid på att samla in siffror
Mercur Business Control hjälper företag att hantera sina ekonomiska och operativa resultat genom samverkande och intuitiva lösningar för att hantera komplexiteten i planering, budgetering, prognostisering, rapportering och analys. Mercur Business Control används av hundratals företag runt om i världen för att spara tid vid insamling och rapportering 'av resultat' och för att kunna lägga mer tid på analys och på att driva på verksamheten. Lär dig mer om Mercur Business Control

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Har du vuxit ur ditt bokföringssystem? Få de funktioner du behöver för att hantera din växande verksamhet på de områden där ett grundläggande system inte räcker till.
Har du vuxit ur ditt bokföringssystem? Få de funktioner du behöver för att hantera din växande verksamhet på de områden där ett grundläggande system inte räcker till. Flera företag, revisionsspår, anpassningsbara rapporter, flera lagerlokaler och obegränsad datakapacitet är bara några av de funktioner som ingår för de som vuxit ur ett grundläggande redovisningssystem. Omfattande funktionalitet som omfattar huvudbok, leverantörsskulder, kundfordringar, anläggningstillgångar, lager, inköpsorder, försäljningsorder och integrerad lönelista. Lär dig mer om CenterPoint Accounting

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Lösning för riskbaserad kassaflödesprognos. Med Monte Carlo-simulering kan du fatta beslut med större självförtroende och synlighet.
RISKTURN är en innovativ molnlösning för riskbaserad kapitalbudgetering. Den presenterar ett enkelt och intuitivt gränssnitt för att bygga upp probabilistiska affärsprognoser i bara fem steg. Den kraftfulla modellen integrerar finansiella och tidsmässiga osäkerhetsvariabler i en kassaflödesprognos. Genom att sedan köra en Monte Carlo-simulering levererar den en komplett uppsättning sannolika finansiella indikatorer för ett enda initiativ eller en enda portfölj (t.ex. sannolikheten att nå lönsamhetsmålet, VaR, CFaR, känslighet...). Lär dig mer om RISKTURN

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning
Finansiell planering och analys i molnet
Farseer är en SaaS för finansiell planering och analys som hjälper företag att: – Eliminera manuellt arbete inom budgetering. – Förbättra noggrannheten och säkerheten i alla relaterade processer. – Få nya insikter inom området finansiell planering och analys. Programvaran är som en Excel som är finansiellt specialiserad med en robust webbapplikation som förstärkts med AI och prediktiva maskininlärningsfunktioner. Lär dig mer om Farseer

Funktioner

  • Huvudbok
  • Strategisk planering
  • Kontoplan
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera företag
  • Hantering av kontanter
  • Inkomst & balans-blad
  • Resultat- / förlustredovisning