I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Bokföringsprogram

Bokföringsprogram automatiserar en organisations eller enskild firmas finansiella funktioner och transaktioner med moduler inklusive leverantörsskulder, kundfordringar, löneadministration, fakturering och huvudbok. Integreringen av ett enkelt bokföringsprogram möjliggör en omfattande analys av en organisations ekonomiska status i realtid och på begäran. Även i gratis bokföringsprogram kan verktygen ofta anpassas till en organisations specifika behov. Bokföringsprogram är relaterade till revisionsprogram, faktureringsprogram, efterlevnadsprogram och program för ekonomisk rapportering. Använd Capterra för att hitta det bästa bokföringsprogrammet för ditt företag i Sverige.

33 resultat

Enkel, lättanvänd redovisningsprogramvara som hjälper dig att hantera din företagsekonomi på ett smart sätt! Lär dig mer om Zoho Books
Zoho Books är en webbaserad bokföringsprogramvara som gör att du enkelt kan hantera pengarna som flödar in och ut ur ditt företag. Hantera dina kunder och fakturor samtidigt som du håller koll på utgifterna. Registrera, övervaka och stäm av bankkonton och transaktioner och samarbeta med din revisor i realtid. Viktigast av allt är att Zoho Books hjälper dig att fatta bättre, mer välgrundade beslut och hålla koll på ditt företag. Lär dig mer om Zoho Books

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
NetSuite förenklar processerna för hantering av realtidsdata, transaktioner, leverantörsreskontra och kundreskontra, bokslut och mer. Lär dig mer om NetSuite
NetSuites molnbaserade redovisningsprogramvara förenklar processerna för att registrera transaktioner, hantera leverantörsskulder och kundfordringar, ta upp skatt och upprätta bokslut samt möjliggör korrekt rapportering i rätt tid och större kontroll över finansiella tillgångar. Med realtidsåtkomst till ekonomiska data kan du snabbt sätt dig in i detaljerna för att lösa problem och ta fram rapporter och upplysningar för att uppfylla ekonomiska lagkrav som ASC 606, GAAP, SOX och många fler. Lär dig mer om NetSuite

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
En av de ledande redovisningsprogramvarorna för småföretag. Omedelbar åtkomst till kund-, leverantörs- och medarbetarinformation.
QuickBooks Desktop Enterprise (upp till 40 % rabatt) är den mest kraftfulla lösningen för redovisning och företagsledning, gjord för små till medelstora produktbaserade företag. Funktionerna inkluderar lagerhantering, anpassningsbara rapporter, orderhantering, arbetskostnadsberäkning, avancerade priskontroller, finansiella instrumentbrädor i realtid och avancerade verktyg för att hantera personal och betalningar. Enterprise tillåter upp till 40 användare och har över 200 tredjepartsintegrationer som hjälper till att leverera ytterligare meningsfulla funktioner. Lär dig mer om QuickBooks Enterprise

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
En enkel fakturerings- och redovisningslösning från 7,50 USD/månad (de första tre månaderna). Bli en av de 24 miljoner människor som redan har använt FreshBooks.
FreshBooks bokföring säkerställer att dina affärsbeslut baseras på faktiska affärsdata och insikter. Avsätt tillräckligt med tid för deklaration, ta reda på kostnaderna för att driva ditt företag, ta reda på om du har pengar för att anställa och förutse dina intäkter på ett säkert sätt. Prova gratis i 30 dagar, inget kreditkort krävs. Lär dig mer om FreshBooks

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Odoo Accounting erbjuder banksynkronisering, automatiska fakturor, hantering av återkommande fakturor, avstämningar med mera.
Odoo Accounting hjälper dig att enkelt hantera din dagliga redovisning och har en global översikt över företagets tillstånd. Appsviten erbjuder ett brett utbud av finansiella rapporter och verktyg som dubbel bokföring, kundreskontra och leverantörsreskontra, hantering av flera valutor, skatteberäkning, automatisk bankimport, metoder för periodisering och kontanter och mycket mer. Lär dig mer om Odoo

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Brokermint gör det möjligt för både agenter och mäklare att enkelt och smidigt hantera alla aspekter av sina fastighetsnoteringar, kunder, provisioner och andra backoffice-uppgifter snabbt, enkelt och effektivt. Med funktioner för e-signaturer, inbyggda tillståndsformulär, agentutdrag, rapportmallar, onboarding av agenter, provisionsspårning och mycket mer kan chefer enkelt organisera och centralisera uppgifter samtidigt som produktiviteten maximeras. Lär dig mer om BoldTrail Back Office

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Skicka fakturor för projekt och kundutgifter, ta emot betalningar och håll snabbt och effektivt koll på din verksamhets övergripande hälsa
Skicka fakturor för projekt och kundutgifter, ta emot betalningar och håll snabbt och effektivt koll på din verksamhets övergripande hälsa Lär dig mer om Zoho Invoice

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Lämplig för företag inom detaljhandels-, grossist-, tillverknings- och livsmedelsektorer som har krav på lagerhållningsnivåer
Integrerat med QuickBooks Online och Xero, lämpligt för små till medelstora företag inom detaljhandels-, grossist-, tillverknings- och livsmedelssektorer som har krav för att hantera lagernivåer. Lösningen täcker hela affärscykeln inom lagerhantering. Shopify, Magento, Amazon och eBay återförsäljare integrerar DEAR-system för att inte bara hantera sina lager. DEAR Inventory tillhandahåller funktioner som ger dig information som du behöver för att hantera kostnader och maximera lönsamheten. Lär dig mer om Cin7 Core

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
En molnbaserad plattform för spårning av projekttid för att få omedelbar insyn i faktureringsbara timmar, resurser, kunder, projekt och fakturering
Replicons lösning för spårning för projekttid anpassar hela arbetsflödet för kundfakturering till en enad plattform. Din organisation får hjälp att optimera tjänsteleveransen genom att ge din verksamhet fullständig insyn i kundprojektens utveckling, maximera användningen med realtidsövervakning av resurser och förbättra din fakturering genom att få kontroll över alla kunder och information om spårning av projekttid. Betrodd av över 7 800 kunder: SAS, NSC, NTT, Facebook, Publicis, USDA, Omnicom, Moodys Lär dig mer om Replicon

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Upptäck SAP S/4HANA Cloud, ett komplett ERP-system med inbyggd AI och maskininlärning.
SAP S/4HANA Cloud är ett komplett system för företagsresursplanering (ERP, Enterprise Resource Planning) med inbyggd intelligent teknik som AI, maskininlärning och avancerad analys. Det hjälper företag att anta nya affärsmodeller, hantera snabba verksamhetsförändringar, organisera interna och externa resurser och utnyttja den prediktiva kraften i AI. Dra nytta av en tät, inbyggd integrering mellan processer, ett utvecklat branschdjup och en stabil minnesbaserad datamodell. Lär dig mer om SAP S/4HANA Cloud

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
ERPAG är ett molnbaserat system för ERP som täcker alla affärsprocesser för små och medelstora företag.
ERPAG är ett molnbaserat system för ERP som täcker alla affärsprocesser för små och medelstora företag. Lager- och orderhantering i realtid. Funktioner: Ombeställning, expediering av beställningar, etikettutskrift i molnet, lagerspårning (streckkod, serie, parti). Flera måttenheter. Flera lager. Flera valutor. Flerspråkigt gränssnitt. Sammansatta produkter (materialräkning, satsplockning, variabla artiklar). Hantering på användarnivå. Integrerad fakturerings- och inköpsmodul. Stöd för tillverkning. Lär dig mer om ERPAG

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Öka kontrollen över dina små eller medelstora företag med SAP Business one - en programvara som är utformad för att växa med dig.
SAP Business One är utformad för alla dina små och medelstora företags behov. Applikationen erbjuder ett prisvärt sätt för att hantera hela din verksamhet, från redovisning och ekonomi, inköp, lager, försäljning, kundrelationer och projektledning till drift och personalfrågor. SAP Business One hjälper dig att effektivisera processer och få en bättre inblick i din verksamhet för att hjälpa till att driva lönsam tillväxt. Kostnaden för ditt företag kan beräknas redan idag. Lär dig mer om SAP Business One

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
A2X automatiserar e-handelsredovisningen för säljare på Amazon och Shopify-butiker i hela världen. Betrodd av ledande e-handelsrevisorer världen över.
A2X automatiserar e-handelsredovisningen för säljare på Amazon och Shopify-butiker i hela världen. Betrodd av ledande e-handelsrevisorer världen över. A2X är den saknade pusselbiten för att ansluta Xero och QuickBooks till dina e-handelskanaler. Den effektivisera ditt backoffice och frigöra möjligheter inom e-handelssektorn. Stäm alltid av. Noggrann avstämning är kärnan i A2X för att uppfylla professionella revisorers och bokförares stränga normer. Noggrannhet är av största vikt. Lär dig mer om A2X

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Synder är bokföringsprogramvara för företagsägare som korrekt registrerar och enkelt stämmer av data från Stripe, PayPal, Shopify osv.
Föreställ dig att ha Shopify- och Amazon-butiker med många olika betalningsportaler som du vill ska vara lätta att stämma av med din QuickBooks eller Xero. Med Synder kan du ha detaljerade transaktionsdata från olika källor anslutna till din e-handelsbutik. Synder tillhandahåller detaljerade transaktioner efter försäljning, skatt, lager med mera och stämmer av dina böcker med ett klick, skapar fakturor automatiskt, ansluter alla försäljningskanaler och betalningsportaler i ett gränssnitt. Gratis provperiod Lär dig mer om Synder

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Programvara för företagsbudgetering som ger företag den ekonomiska och operativa information som behövs för att fatta bättre beslut.
Förbättra din budgetering, planering och modellering med denna programvara för företagsplanering. De välbekanta Excel-liknande kalkylbladen effektiviserar planeringsprocessen och låter dig se varje rutvärde för att extrahera och dela strategiska insikter. Konfigurerbara alternativ och möjligheten att skapa anpassade beräkningar i din modell ger dig flexibiliteten att anpassa din verksamhet när den växer och förändras. Workday Adaptive Planning är en av ledarna i Gartners 2019 Magic Quadrant för molnbaserade FP&A-lösningar. Lär dig mer om Workday Adaptive Planning

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Rydoo är en världsomspännande lösning för affärsresor och utgifter. Lösningen från början till slut täcker hela din resa. Punkt.
Rydoo revolutionises expense management with an intuitive mobile and web application designed for seamless integration with accounting systems. Employees can effortlessly create, submit, and approve expenses on the go, simplifying the accounting process. For finance teams, Rydoo provides a flexible accounting solution to better control spending, customize policies, and seamlessly integrate with their HR, Finance, and ERP tools. Serving as a pivotal accounting platform, Rydoo enables 1 million users across 12,000+ organizations globally, solidifying its position as the highest-rated accounting and expense solution in its category (4.9/5 on the App Store). Lär dig mer om Rydoo

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Ramp är lösningen för företagskort och utgiftshantering som hjälper medelstora företag att påskynda tillväxten och spendera mindre.
Ramp är lösningen för företagskort och utgiftshantering som hjälper medelstora företag att påskynda tillväxten utan att kompromissa med deras ekonomi. Ekonomiteamen sparar över fem dagar per månad och hundratusentals kronor efter bara tio minuters introduktion tack vare Ramps direktredovisningsintegreringar, automatisk kvittomatchning och avancerade besparingsinsikter. Kunderna får också tillbaka 1,5 % av alla utgifter. Ramp används av hundratals nöjda kunder i alla branscher. Lär dig mer om Ramp

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Flerfaldigt prisbelönt lösning som ger intelligens till AP-automatisering och gör det möjligt för ledare att effektivisera sina finansiella arbetsflöden.
Yooz erbjuder en kraftfull, smart och lättanvänd molnbaserad automatiseringslösning för faktura- och betalningshantering. Yooz levererar besparingar, snabbhet och säkerhet med prisvärda, riskfria abonnemang till över 3 000 kunder och 100 000 användare runt om i världen. Den integreras sömlöst med mer än 200 system för finansiell förvaltning och överträffar alla andra lösningar på marknaden. Yooz North America har sitt huvudkontor i Dallas storstadsområde i Texas och Yooz har kontor omkring Europa. Lär dig mer om Yooz

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Brightpearl är en plattform för återförsäljarverksamhet, tätt integrerad i alla dina försäljningskanaler.
Brightpearl är en plattform för detaljhandelsverksamhet. Brightpearl är tätt integrerad i alla dina säljkanaler och kopplar samman dina säljordrar, fullgörande, lagerhantering, redovisning, rapportering och planering, lagerhantering, påfyllning med mera. Brightpearl är specifikt utformat för affärsmodeller för återförsäljare och är byggt för att tillförlitligt hantera intensiv handel och integreras med hela ekosystemet för återförsäljarteknik. Lär dig mer om Brightpearl

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Förenkla, accelerera och effektivisera integreringen av din planeringsprocess i hela verksamheten med Jedox, programvara för prestandahantering och BI.
Med Jedox Enterprise Performance Management kan du effektivisera budgetering, planering och prognoser i hela organisationen. Förbättra datakvaliteten och analysen, halvera budgetcyklerna och påskynda rapporteringen med det moderna, intuitiva verktyget för ekonomi, försäljning och andra avdelningar. En ovanlig kombination av flexibla BI- och planeringsfunktioner, ett Excel-optimerat gränssnitt och en kraftfull modelleringsmotor gör det möjligt för icke-tekniska företagsanvändare att bygga sina egna appar. Lär dig mer om Jedox

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
En CPM-plattform som förenar och förenklar finansiell konsolidering, planering, rapportering, analys och finansiell datakvalitet.
En CPM 2.0-plattform som förenar och förenklar finansiell konsolidering, planering, rapportering, analys och finansiell datakvalitet för sofistikerade organisationer. OneStream XF gör det möjligt för organisationer att modernisera ekonomiavdelningen, ersätta flera äldre applikationer och minska totalkostnaden för ägande för ekonomisystem. Släpp loss dina ekonomiteam, låt dem ägna mindre tid åt dataintegrering och systemunderhåll och mer tid och fokus på att driva verksamheten. Lär dig mer om OneStream

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
En molnbaserad lösning utformad för ekonomisk planering, analys och transaktioner.
Workday Financial Management är en molnbaserad lösning utformad för ekonomisk planering, analys och transaktioner. Genom att kombinera transaktioner, redovisning och analys och alltid utföra revisioner i ett system ger Workday beslutsfattare möjligheten att i realtid och på språng få ekonomisk och affärsmässig insikt som de kan agera på och planera för vad som kommer härnäst. Lär dig mer om Workday Financial Management

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Programvara för leasingredovisning som hjälper organisationer att följa de nya redovisningsstandarderna för leasing. Hanterar utrustning och fastigheter.
LeaseQuery är en molnbaserad programvara för leasingredovisning för FASB ASC 842, GASB 87 och IFRS 16 som hjälper företag att smidigt övergå till de nya redovisningsreglerna för leasing. Programvaran hanterar alla typer av leasingtillgångar, inklusive fastigheter, utrustning och fordon för både kapital och operationella leasingavtal. LeaseQuery tillhandahåller månatliga journalposter i rad som krävs enligt GAAP, skickar aviseringar om tidsfrister för förnyelse och analyserar din portfölj för effekten av de nya standarderna. Lär dig mer om LeaseQuery

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Molnbaserad programvara för leasingredovisning och -administration. Lätt att använda, lätt att installera, lätt att rapportera.
Visual Lease är en av de ledande programvarorna för leasingredovisning och -hantering och är utformad för att förenkla efterlevnaden av ASC 842, IFRS 16 och GASB 87. Visual Lease:s kraftfulla plattform har skapats med många års inbäddad kunskap från ledande leasingexperter och auktoriserade revisorer och stöder alla typer av leasingportföljer oavsett storlek. Visual Lease inriktar sig på att tillhandahålla en förstklassig kundupplevelse och erbjuder intern implementering, abstraktion av leasingavtal, datainmatning, utbildning och support. Lär dig mer om Visual Lease

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering
Ett enkelt bokföringsprogram online som gör att du kan registrera utgifter, ladda upp kvitton, utfärda fakturor och få tillgång till dina digitala dokument.
Crunch Free är den perfekta lösningen för enskilda handlare och aktiebolag som sköter sin egen arkivering och för dem som redan har en revisor men inte ett sätt att organisera sina fakturor, utgifter och digitala dokument. Organisera dina utgifter, skicka fakturor när du är på språng, konfigurera automatiska betalningspåminnelser, registrera din milersättning för affärsresor, allt i ett säkert molnlagringssystem. Mot en engångsavgift kan du till och med schemalägga ett möte med en expertrevisor. Lär dig mer om Crunch

Funktioner

  • Skattehantering
  • Inköpsorderhantering
  • Flera valutor
  • Projektredovisning
  • Budget / Prognoser
  • Fakturering
  • Fondredovisning
  • Kostnadsspårning
  • Inkomst & balans-blad
  • Lönhantering
  • Lagerhantering